dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

För mycket internet

Publicerad 2014-03-14 13:13:00 i Ångest,

Jävlar, nu läste jag om en till som blev gravid via ivf, allt var frid och fröjd. Graviditetstecknen spruttade och skulle "bara" få vulet överstökad. Dött embryo, inget hjärtslag.

Jag blir kallsvettig och vill kräkas. Jag vill inte vara i hennes kläder, jag önskar ingen att behöva vara i hennes kläder. Kan inte alla bara blir gravida och lyckliga.

Måste tänka på annat. Men vad ska man tänka på när det enda du inte får tänka på är den stora rosa elefanten i rummet?

Känner mig inte ett dugg gravid. Ångest. 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-03-14 19:22:25

Fruktansvärt :( svårt att tänka på annat när det är ens största rädsla. :/

Svar: Ja, det är ju det...men försöker låta bli. Vi måste få se ett hjärta på fredag, i bara måste!
Anna

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2014-03-15 08:24:03

Hu för det det. Väntan på första kollen är ju gräslig, men klart ska ni få se ett vackert hjärtblink! Jag känner mig fortfarande inte så särskilt gravid v 17 till trots. Jag har alltid trott att man ska må illa, kräkas och känna det hela tiden, men jag mår okej och det är först nu som att okej känns lugnt, eller lugnare ialf.


Svar: Du har inte kräkts och mått illa alls? Ja..detta är en mycket jobbig väntan..men kan tänka mig att det liksom aldrig upphör - det jobbiga - men kanske planar ut något iaf.. Hoppas på det och ett hjärtljud på fredag!
Anna

Postat av: Fröken Klänning

Publicerad 2014-03-15 10:17:23

Har inte kräkts en endaste gång och bara mått pytte lite illa. Jag har varit yr, trött samt har huvudvärk nästan varje dag något jag har kanske en gång om året annars, men det är liksom inte de där gravidsymtomen som alla snackar om. Hen i magen tycks ju må bra ändå utan att jag kräks.

I början var det urjobbigt eftersom det kändes onormalt, men alla är ju olika och de som mår "sämst" kanske är de som syns mest. Det är ju bättre nu, fast såklart är jag ju nervös inför RUL, men det är mer förväntansnervositet än paniknervositet.

Det blir en ny hjärtansdag för er på fredag, så är det!

Svar: Nej det behöver ju inte vara så, men man går ju liksom och förväntar sig kräkningar. Jag kan längta efter dem. Men jag har inte heller kräkts en enda gång. Mådde lite illa en kväll, men det behöver inte ha haft med graviditeten att göra - för sen var det som bortblåst. Får hoppas att att jag är som du!
Ja, nu bestämmer vi det - hjärtslag på fredag och ert RUL går fantastiskt bra och den lille/a mår prima!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela