dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Lycka över PCOS

Publicerad 2014-04-07 15:56:45 i Hopp,

Ja det kanske låter underligt, att känna lycka över att ha PCOS. Men de går liksom upp för mig, när jag lyssnar på ivf-podden, att det hade kunnat varit tusen resor värre. Att faktiskt hitta något "fel" som går att åtgärda. Det är till och med så att PCO:are kan få barn i högre ålder än normalt. För att äggreserven oftast är riktigt bra, och för att våra PCO-kroppar stabiliserar sig och går som en klocka senare i livet. Det ger ändå hopp om att det faktiskt kommer att lösa sig, om inte denna gång så kommer chanserna kvarstå under en lång, lång tid! 

Dessutom är min mans prover alltid bra och simmarna är duktiga! Bara en sådan sak - gör förutsättningarna än bättre! 

Det hade verkligen kunnat varit SÅ mycket värre...

Nu hoppas vi på lillprutten i magen, med en önskan om att pruttens kommande syskon inte är lika svårcharmade att få till oss! 

Kommentarer

Postat av: DmPCOS

Publicerad 2014-04-07 18:06:27

Härligt att du har dem tankarna! Finns hos mig ibland, kan personligen inte se nån glädje över den långa biten för vill nu. Inte enbart för mig själv, utan för att jag har gamla föräldrar. Samt att min PCOS blivit besvärligare med tiden, när den borde bli lättare. Glesare mens å mkt värre humör/hudproblem när hormonerna spelar. Men ibland om jag inte ser på helheten, så känns de en nypa positivt :)

Svar: Det är klart man vill nu! Och det är klart att det är jobbigt. Det tycker jag med och jag förstår dig! Det är skit att ha en sjukdom. Samtidigt som jag försöker vända det till något positivt, det är iaf "fixable". Det är inte ofrivillig och oförklarlig barnlöshet, "bara" ofrivillig! Hoppas det vänder för er! Även om det känns tufft och oövervinnerligt ibland/ofta! Kram!
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-07 23:12:17

Hej! Håller verkligen tummarna för dig imorgon. Har följt din blogg några veckor nu och det är spännande att följa utvecklingen. Har du mycket gravsymtom,? Du är ju några fler veckor gången än jag. Fick veta förra veckan att jag äntligen blivit gravid. Den första någonsin. Hållt på några år..har pco-s. Och nu på dubbel kur pergotime har det äntligen fungerat. Men jag har svårt att släppa in lyckan..sååå rädd för missfall eller att något ska vara fel. Har ömma bröst och har så haft sen ägglossning för ca snart 3 veckor sedan. Jag är väl i typ vecka 3 nu sen befruktning men i vecka 6 om man räknar sen senaste mensens första dag. Mår ju jätte bra. Lite stickningar och molvärk i livmodern ibland och mest på höger sida. Men annars bara de ömma brösten. Är det normalt tror du?
Lycka till som sagt. Tänker på dig imorgon.
Sandra

Svar: Tack snälla du! Och kul att du hittat hit! Stort grattis till din graviditet, så roligt! Det låter som bra tecken tycker jag! Ömma bröst och växtvärk! Det låter som de gravtecken jag har. Alla mår inte illa - ibland glömmer man det. Helst skulle man ju vilja (du förstår nog hur jag menar) ligga och spy hela dagarna, men jag antar att vi får vara glada som slipper än så länge ;) Jag förstår att du är rädd för missfall, jag med! Och jag önskar jag hade något knep för att kunna slappna av, men det har jag inte.. Härda ut och försök tänka att du väntar barn, inte missfall. När vi fick missfall var vi glada i 12 veckor. Det var härliga tolv veckor! Sen kom smällen, och den hade ju kommit iaf. Men jag håller med dig, det är rent ut sagt skitjobbigt! Stort lycka till!!!
Anna

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-04-08 08:02:06

Tusen tack för dina ord. Tänker på dig. Det kommer gå bra idag för dig.
Kramar

Svar: Tack, det gjorde det! :) kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela