dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Min man

Publicerad 2014-03-09 07:06:48 i Bitterhet,

Min man berättade för en vän om hela vår historia. Bra tycker jag. Han behöver ventilera. Men han utelämnade "detaljen" om att vi faktiskt är gravida nu, för vi har valt att hålla på detta denna gång. Det är bara 2 personer som vet, min och hans bästa vän. 
 
Iaf. Vännen ifråga har precis fått barn. Och jag förutsätter inte att alla förstår. Men om en vän berättar att han och hans fru försökt i 2 år, och meddelar att IVF pågår. Hur kan man då säga: "ja, jag förstår. Vi försökte också länge, det tog sex månader." Jag tycker att det är lite av ett hån. Faktiskt. Lätt osmakligt. Jag förstår att det är deras verklighet. Och att de säkert tyckte det var jobbigt. Men om sex månader var jobbigt för dem..vad tror han då att 24 månader har gjort mot oss? Och då vet han ju faktiskt inte heller att vi är gravida, att vi förhoppningsvis "stannar" på 24 månader. Nej, ett hån kallar jag det faktiskt. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2014-03-09 08:10:33

Folk är så extremt okänsliga.. jag undrar också hur många par där det går sådär lätt för som faktiskt skulle klara att hålla ihop igenom all den här väntan vad allt det innebär.. Äp och ET har gått bra, ruvardag 4 hoppas det blir ett plus snart:-)

Svar: Jag har också tänkt tanken. Antingen så för en kris ett par samman mer, eller så slutar det illa tror jag. Men om en kris är så nära efter sex-sju månader så kan man ju undra..!? Va härligt att allt går bra! Ruvardag 4 - SÅ spännande! Oj vad jag håller tummarna för er!!!
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2014-03-09 16:01:45

Det är säkert jobbigt att vänta sex månader också, förmodligen hade tjejen ägglossning och så fick hon mens varje gång, vilket såklart måste känts tråkigt. Men det är fortfarande helt normalt! Vännen försökte säkert vara vänlig men det faller sig fel. Det är som att någon förlorat sin mamma och en person svarar "Ja jag förstår precis hur det känns, min katt dog igår."

Svar: Ja precis, jag tror inte heller att han egentligen menade något illa. Men det låter extremt illa i en ofrivilligt barnlös människas öron..
Anna

Postat av: A

Publicerad 2014-03-10 14:34:35

Jag håller med. Folk fattar inte vad som krävs för att våga/orka berätta, att sen mötas av en sådan kommentar, ja, det är inte annat än ett hån!

Modigt av honom ändå <3

Kram och håller tummarna för er!

Svar: Tack! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela