dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ruvardagar

Publicerad 2014-03-05 07:00:00 i Graviditet, Hopp,

Nu är det ju faktiskt slut på ruvardagar. Det var den sista igår! Också en milstolpe! 
 
Mitt humör går i vågor. Ena stunden är jag så glad och förhoppningsfull som i förra inlägget. Ena stunden är jag på bristningsgränsen och tänker att det kommer gå åt h-e. Men mest är jag nog positiv ändå. Vilket känns skönt med tanke på vad vi gått igenom. Det ger mig hopp om mig själv som människa. Att jag trots allt i grunden är en positiv person, så som jag vill se mig själv - men egentligen inte sett på väldigt länge. 
 
Jag funderar på om det är dags att börja jobba halvtid. Jag kan känna att det vore lite kul att jobba igen. Och det, det trodde jag aldrig att jag skulle säga. 
 
- Brösten ömmar - fortsätt gärna med det! Det känns tryggt.
- Illamående, obefintligt. 
- Trött? Ja, men jag sover så dåligt på nätterna så det har nog mest med det att göra. 
- Mensvärk? Nja..lite ibland, och det trycker, liksom igår, neråt mage och ryggslut. 

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2014-03-05 17:40:18

Det kommer nog gå vägen för dig. Jag vet att jag borde säga grattis, för jag har läst din blogg i stort sett dagligen fram tills du plussade. Efter det så är du tyvärr inte nummer ett för mig att öppna längre. Jag har gillat dina uppdateringar (flera per dag, bara det!) och hoppas du fortsätter med det. Jag kommer nog fortfarande surfa in här lite då och då, men just nu känns det lite jobbigt.

Grattis, ni är värda det här och jag hoppas verkligen att det går vägen för er.

Svar: Tack! Och jag förstår precis hur du känner och tänker. Jag har också struntat i vissa bloggar där bloggerskan är gravid. I perioder. Jag har tyckt att de är väl värda det, men inte orkat med deras glädje - hur dumt det än kan låta. Man blir ju inte själv mindre gravid. Men det är jobbigt när "alla andra" är gravida! Ibland har jag surfat in igen när jag behövt lite hopp. Det är ju det som är det fina med blogg- och anonymvärlden! Man gör som man vill! Jag hoppad du tycker det är ok att jag fortfarande kommenterar i din blogg ibland. Önskar er allt gott och en fantastisk graviditet. Jävligt snart!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela