dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Tillbaka

Publicerad 2014-03-07 20:33:58 i Graviditet, Ångest,

Mensvärken (förhoppningsvis växtvärken) kom tillbaka under eftermiddagen och lite på kvällen. Bröstömmandet kvarstår också. Förhoppningsvis skvallrar det senare om att bebben mår fint. Vi hoppas det. 

Värken är i princip borta nu. Och inget blod i sikte. Det kanske är så här det kan vara? Det kanske är ett bra tecken jämfört med "ingenting-tecknen" vid förra graviditeten? 

Jag vet inte - man blir knäpp av mindre, och det är bara att vänta och se. Ska nog ringa kliniken på måndag och se om vi kan flytta fram vulet, om så bara några dagar! 

Pärs. Ångest. Snälla stanna! 

Kommentarer

Postat av: Intejag

Publicerad 2014-03-07 20:57:49

Hoppas att det går vägen!! Håller tummar och tår

Svar: Tack! :)
Anna

Postat av: Vilma

Publicerad 2014-03-08 06:23:05

Jag ska testa på mån efter IVF. Men i morgonurinet är det ju rester och vita klumpar av progesteron. Har det någon inverkan på testresultatet? Lycka till.

Svar: Är måndag den Testdag din klinik har gett dig? Nej - som jag förstår det har inte progesteron någon inverkan. Bara ovitrelle kan ge ett falskt positivt resultat, och det i ca 10 dagar efter att du tagit sprutan. Lycka till!
Anna

Postat av: Vilma

Publicerad 2014-03-08 06:54:06

Nej måndag är ruvardag 11 och jag har tänkt tjuvtesta då. Men vet inte om jag kommer våga. Sen igår har jag haft som mensverk så just nu känns det som allt gått åt skogen.

Svar: Jag hade jättemycket mensvärk och plussade efter det.. Vänta med att testa så länge du orkar! Då ger det ju mer tillförlitligt svar. Vilken ruvardag har du fått som testdag av din klinik? Och jag förstår känslan av att allt kommer gå åt skogen..
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-08 07:30:33

Klinikens testdag är den 18/3. På måndag är det ju bara 10/3 så det kanske är för tidigt. Jag är livrädd för att få minus och sen ska jag ta mig till jobbet direkt efter, så kanske ska skippa det på mån. Just nu är jag rädd varje gång jag går på toaletten. Snart inbillar jag mig nog att jag ser blod.

Svar: Jag fick ett ytterst svagt streck på ruvardag 12. Knappt synligt. På ruvardag 13 fick jag ett "Gravid 2-3". Men det är ju så fruktansvärt olika hur hcg:n är mätbar på olika personer. För säkerhetsskull hade jag testat t.ex. en lördag..så att du inte behöver gå förkrossad till jobbet.. Men det känner du ju bäst själv.. Oj vad jag håller tummarna för dig!!
Anna

Postat av: Vilma

Publicerad 2014-03-08 07:30:56

Sorry, blev visst anonym.

Svar: :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela