dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Varannan dag

Publicerad 2014-03-30 07:46:26 i Allmänt,

Det tycks vila någon varannandagförbannelse över min sömn. Fredag till lördag sov jag som en klubbad säl 21-6. SÅ skönt med nio härliga timmar på raken. 

Inatt somnade jag, och vaknade. Somnade och vaknade. Tror jag var uppe 3-4 ggr och kissade. Satte på datorn och tittade lite på serier, somnade, och vaknade.. Inte sovit alls bra med andra ord, utan till och från mellan 23-7. 

Jag har alltid varit en sömntuta. Och inte i bemärkelsen att jag sover länge. Mer att jag behöver mina 8 timmar, gärna fördelade mellan 22-8. Jag har alltid vaknat ganska tidigt. Men jag känner i hela kroppen när jag inte fått sova de timmar jag ska, vid "rätt" tid på dygnet. Jag känner mig nästan sjuk. Så idag kommer det bli en seg dag, en transportsträcka tillbaka sängen.. 

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-03-30 12:07:22

Samma för mig. Jag har alltid haft lätt för att sova länge dock. Nu vaknar jag supertidigt varje morgon. Vaknar en gång mitt i natten också och det är inte för att jag måste kissa heller. Jag bara vaknar. Idag lyckades jag dock somna om och fick sova ut ordentligt. Det var några veckor sedan. Jag har sovit dåligt sen jag plussade. Oro? Hormoner? Vi kör på det sista ;)

Svar: Vi kör på det sista, definitivt! Hormonerna fullkomligen sprutar ur oss tror jag! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela