dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Bokat VUL

Publicerad 2014-03-28 12:18:38 i Graviditet, Missfall,

Orkar inte vänta på en diskussion med barnmorskan. Kommer ta en diskussion, men om jag inte vinner den så safear jag genom att boka eget VUL. Vill verkligen inte heller störa IVF-kliniken. Så nu har jag tagit saken i egna händer och bokat in ett VUL nästa fredag. Efter att brösten slutat ömma under snart tre dagar känns en vecka till VUL som en fullkomlig evighet. 
 
Försöker nu göra som kuratorn sa. Låta mig själv tänka igenom hur det värsta scenariot vid ett VUL skulle kunna bli? Hur jag kommer känna? Vad jag kommer tänka? Hela förloppet. Så vet jag. Det kan göra det lättare att resa sig sen. Om vi får det värsta beskedet. 
 
Jag hoppas naturligtvis på det bästa beskedet, men jag kan tyvärr inte rå för att jag tänker katastroftankar just nu. Börjar brösten ömma igen så kanske jag kan hitta tillbaka till det positiva igen...

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-03-28 13:43:59

Jag kan inte tänka på hur det skulle vara att få ett negativt besked vid vul. Jag tror inte jag skulle klara av det faktiskt. Vet inte vad som skulle hända med mig då så jag försöker ignorera tanken. Jag tror att det kommer vara lika jobbigt och fruktansvärt för mig ändå. Usch! Hemska tanke!

En vecka känns alltid lång när man är så orolig. Jag hoppas tiden går snabbt och att du får tillbaka symtomen :)

Svar: Jag vet inte vad som är bäst? Eller vad som gör det lättare? Eller kanske outhärdligt är rätt ord? Nej - det får bara inte hända..igen..

Tack, jag hoppas också att det kommer tillbaka snart! Vet inte om det blir lättare i v13? Inbillar mig det. Hoppas det går fort för oss båda dit..
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-03-29 09:31:42

Det är en bra övning för att möta sin största fasa. Våga se det hela framför sig, från början till slut. Oftast snuddar man bara vid tanken, missfall eller vad det nu kan vara, och sen ryser man till och slår bort det. Tack för tipset!

Svar: Ja, jag tycker det. Stirra fasan rätt i ansiktet, och hoppas man slipper "på riktigt". Glad om det kan hjälpa! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela