dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Valet

Publicerad 2014-05-26 06:09:55 i Allmänt,

Jag ska väl undvika politik i den här bloggen - egentligen. För det är inte det viktigaste här. Men jag måste bara få skriva av mig rörande två saker som jag finner upprörande, såhär dagen efter valet:
1. SD:s framfart. I min värld har de inget i varesig Sveriges riksdag eller EU-parlamentet att göra. 
2. Det exceptionellt dåliga valdeltagandet. 49% är den siffran jag läst. Alltså färre än halva Sveriges befolkning. Upprörande. 


Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2014-05-26 13:18:55

Agree!

Svar: :)
Anna

Postat av: Frida

Publicerad 2014-05-26 16:40:33

Det är skrämmande!!
1 av 10 röstade på SD, och det för mig både ledsen och arg, var är allt folkvett?

Svar: Det är verkligen skrämmande!
Anna

Postat av: Synderskan

Publicerad 2014-05-30 21:34:13

Jag tror att valdeltagandet till slut blev lite över 50 procent – och det är typ historiskt bra : 0
2009 röstade bara 45 procent!

Och håller med: ut med rasisterna, in med feministerna ; )

Svar: Herregud - om det var ett bra resultat känns det ännu värre!

Ja ut med rasisterna! Vad man annars röstar på tycker jag är hårfint, respekterar allt från moderater, vänster eller feminister. Självklart har jag min egen bestämda åsikt. Men så länge SD inte seglar ner i våra valkuvert är jag nöjd.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela