dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Bra (vecka 40, 39+5)

Publicerad 2014-11-04 12:08:31 i Graviditet,

Allt gick bra och hon är noggrant kontrollerad. Igen. Lilla, lilla plutt som fortsätter skrämma livet ur mig. Jag bara tänkte att "nej, det är klart att det ska gå åt helvete nu!" Pessimist - minst sagt. Men jag tror väl inte riktigt på att vi faktiskt sk afå bli föräldrar. Fortfarande. Jag har uppenbara issues. 
 
Skönt iaf att återigen bli tagen på stort allvar och noggrant kontrollerad. Nu hoppas jag att hon buffar igång under dagen så jag slipper få panik igen (eller ännu hellre tittar ut!). Om inte så skulle jag höra av mig. Kan bli tal om en igångsättning om jag inte klarar av detta. Men det hoppas jag verkligen inte. Det är inte det roligaste har jag förstått.
 
Vila. Resten av dagen. Och så ska jag se över bb-väskan som visade sig vara galet tung, men som ändå var skönt att ha helt färdigpackad och klar nu imorse. Men mest vila!

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-11-04 17:52:58

Kommer dom erbjuda igångsättning pga oro eller? Här tror jag det är stenhårt med igångsättning. Man ska ha gått över 14 dagar. Om inte barnet visar sig må dåligt då såklart.

Svar: Ja precis, men hon sa att man diskuterar det. Det verkade inte som något de bara gjorde. Men kan tänka mig att de gör det om det är någon som är inne var och varannan dag av oro. Jag vill verkligen inte bli igångsatt, så jag ser det bara som en sista utväg! Men ändå på något sätt skönt att de tar en på allvar så pass att det ändå är ett scenario man överväger.
Anna

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-11-04 21:23:29

Okej! Ja jättebra. Skönt att allt såg så bra ut. Jag hoppas vi båda slipper igångsättning. Vill verkligen inte att det ska behövas :/

Svar: Tack! Nej...det vore fint om det ville dras igång av sig själv..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela