dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Dagen D

Publicerad 2014-11-05 11:04:05 i Graviditet, Lillan,

Dagen är kommen. Hon ska komma nu! Idag! 100% av graviditeten har passerat, vi är i vecka 40, 39+6. Igår hade jag hur mycket känningar som helst och det fortsatte med lite slemproppsdelar. Så allt hade uppenbarligen inte kommit ut. Förutom att det var en riktig skitdag p.g.a. att vi var på förlossningen (utan att komma hem med bebis på "utsidan") så trodde jag nog att det var dags. Tröttare än igår har jag nog inte varit på länge, av oro och av sömnbrist. Så då tänkte jag att det är klart hon kommer nu. Men icke. Vaknade imorse och all värk jag känt av igår var, är och verkar förbli som bortblåst. Det fina är att jag fått en riktigt bra natt. Sovit mycket och inte legat vaken en massa timmar som jag brukar. Förutom kisspauser så har jag nog sovit nästan 8 timmar. Kände mig som en ny människa när jag vaknade imorse.
 
Men nu återstår väntan. Vi väntar och väntar. Jag vet att BF är idag, men det känns som att vi väntat tillräckligt! Har redan börjat skoja om att hon tagit sitt sydamerikanska arv på stort allvar och inte tänker sig att passa tiden...
 

Kommentarer

Postat av: kmp

Publicerad 2014-11-05 14:29:24

Visst är det spännande med vilket datum det blir? Jag räknar ju ständigt ner till bf men sannolikt blir det ju inte det datumet ändå.
141106 är också ett bra födelsedatum.

Svar: Ja, det är spännande! Och inte alls omöjligt att det är datumet som blir för oss...
Anna

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-11-05 14:30:39

Håller tummarna att hon kommer idag :D

Svar: Tack, det har börjat hända grejer, så inte alls omöjligt att det sker...
Anna

Postat av: enlangvantan

Publicerad 2014-11-05 16:09:26

Åh..heja dig! Spännande nu..tänk att hela graviditeten gått nu..helt otroligt!!

Svar: Ja det är helt galet! :)
Anna

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2014-11-05 20:20:21

Såååå spännande :D

Svar: Verkligen! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela