dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Dagen

Publicerad 2014-11-26 17:13:05 i Lillan, Livet som mamma,

Jomenvisst - det var verkligen min sömnseger idag! Fick sova tre timmar till. Och då vaknade jag inte av lillan utan av att jag själv var hungrig. Hon sov en stund till...
 
Sen hann vi med en stillsam långpromenad. Blir inte mer än stillsamt just nu p.g.a. snittet. Men skönt att komma ut är det alltid, och hon sover fint då också. Inbillar mig att det är viktigt med lite frisk luft även för treveckorslungor varje dag. Kyligare och kyligare, även om det är långt från vinter här i Sthlm än. 
 
Hunnit införskaffa tre nödvändiga prylar under promenaden också.
1. ett stycke skötunderlägg, tur att Babyproffsen finns på Hornsgatan. Vågar mig inte iväg i bil själv med henne ännu... Plus att det är svårt att bära henne med bilskydd och vagnen som då ska i och ur bil.
2. magdroppar. Hon åmar och har sig när hon bajsar. Så jag misstänker att det gör lite ont. Förhoppningsvis kan detta hjälpa. Har förstått det som att det iaf inte blir sämre. Eftersom barn kan ta dem även i förebyggande syfte.
3. en ny fin adventsstjärna som ska upp i fönstret till helgen! Känns så härligt att äntligen se fram emot julen. På riktigt. 
 
Gula "skumgummitvättlappar" - var köper ni dem? Jag köpte mina på lekmer i Barkaby, men nu är de slut, och det känns som en orimlig ansträning att åka 6 mil för att införskaffa nya. Har letat på Willys, Babyproffsen och Apotek, men de har inga! Konstigt tycker jag!

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2014-11-26 19:10:10

Vi köpte på Ica men usch vad hårda de var! Kan rekommendera i papper istället, de blir supermjuka när man blöter ner dem :) Fast de du köper kanske är mjuka!

Svar: Jag tycker de är jättefina och mjuka..kanske inte är samma..? Får nog bli papptvättlappar istället som du säger, för de verkar ju inte finnas...
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-11-26 20:29:10

Enda stället här uppe där jag bor som jag sett gula tvättlappar är på Barnens hus (som heter typ Lekia nu?) Om du menar sådana som är typ skumtvättlappar. Hoppas det inte blir mer magont för den lilla, mitt första barn skrek i 3 månader. Vi gjorde magmassage och han fick Minifomdroppar (20 drp innan varje måltid) och Semperdroppar. Vet inte om det blev bättre men vi vågade inte sluta av rädsla att det skulle bli sämre :) Roligt att du fortsätter skriva <3

Svar: Ja precis sånna! Verkar bara vara lekia och lekmer som säljer dem nu då..typiskt! Får nog byta strategi ;) tack, vi får hoppas att magdropparna fungerar! Vad är minidroppar? Har bara köpt Sempers magdroppar.. Kul att du gillar att läsa min blogg! :)
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-11-27 11:16:59

Det är en vit/rosa flaska som finns på Apoteket och heter Minifom. Det finns samma för vuxna fast kapslar, det "slår sönder" gasbubblorna i magen om man lider av det. Hjälper bebisen att få ut gaserna lättare. Man ger 10 drp innan varje måltid (fast där jag jobbar på prematuren ger vi mer) Om de ammar oftare än var 3-4 timme behöver man inte ge varje gång. Det är inte farligt att ge eftersom det inte tas upp av kroppen. Men om ni får sova på nätterna så sköter sig nog magen ganska bra ändå. Så skönt för er att du känner att nätterna varit bra! Trött blir man ju oavsett så varje minut är ett plus ;)

Svar: Ja avvaktar nog med det och ser om Semper underlättar lite för de gaser hon har. För som sagt, hon sover ju på natten, så helt fel ställt kan det ju inte va i lilla magen.. :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela