dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

I BB-väskan

Publicerad 2014-11-04 21:11:00 i Förlossning, Graviditet,

I BB-väskan:
 
Till lillan:
2 bodys strl 44 (maken köpte dem, inte helt nödvändigt, men han tyckte de var så fina och var så glad när han kom hem med dem..så jag ville inte ens säga att det inte är så troligt att hon kommer kunna ha dem överhuvudtaget. Men de får följa med till BB iaf, så hoppas vi att de kommer till användning en liten stund!)
2 bodys strl 50
1 body strl 56
2 byxor med fot strl 50/56
1 tunn mössa
1 lite tjockare mössa
1 tjock vintermössa
2 strumpor
1 tjock tröja strl 50
1 virkad filt
1 bomullsfilt
2 "slaffsigare" filtar/kräkdukar (vet inte riktigt vad de kallas...?)
1 tunn overall strl 56
1 tjockare (mild höst) overall strl 62
1 tjock vinteroverall strl 62/68
 
Till mig:
1 par mjukisgravidbyxor (räknar ju med att åka dit i ett par också)
1 linne
1 mjuk bomullsskjorta, lång
1 stor långärmad sovjumper, lång
2 amningslinnen
1 amningsbh
5 trosor
3 par strumpor
tofflor
1 tjockare lång tröja, knäppbar fram
Shampo+balsam
Deo
Stora bindor (vet att det finns på sjukan, men köpte med mig nattbindor om jag tycker att sjukans är FÖR stora, men vem vet - de kanske är för små? ;P )
Bröstvårtskräm
Bröstvårtsskydd (vid såriga bröstvårtor och amning)
Hårband + extra hårsnoddar
Ansiktskräm, oparfymerad
Bröstpads
Tandborste
Förlossningsbrev
Blodgruppssvar
Tensapparat
Vetekudde
Laddare
Ipad (laddad med filmer och serier)
 
Till maken:
Kläder
Kontanter
Hygienartiklar
Snacks: kakor, kex, kexchoklad, nötter gainomax och två färdiga maträtter: Gooh
 
Vi kanske överdriver, men jag har hellre med mig för mycket än för lite. Slängde precis ner 3 extra pyjamasar till lillan efter att ha pratat med en kompis vars man fick åka hem och hämta fler för att hon kräktes ner allihopa på 4 timmar... Och jag vill ju helst att maken ska vara med oss hela tiden. Så, varför inte? Men någon utav er kanske tycker jag har för lite också? Tacksam för tankar och synpunkter! :)
 
Annar sparkas det på lite bättre här nu. Försöker acceptera att de faktiskt kontrollerat och allt såg bra ut och att jag inte behöver vara orolig. Men oro är lite en del av mig när det kommer till detta ämne. Det.får.bara.inte.gå.fel.nu.
 
Snälla låt detta dra igång inatt!
Godnatt, imorgon är det BF. Obegripligt!

Kommentarer

Postat av: Tesen

Publicerad 2014-11-04 21:46:18

Så himla nära 😊
Tänk på småpengar till parkering (om ni tänker ta egen bil och om ni måste betala och om dom inte tar kort).
Hoppas det rasslar till inatt och vi har en ny världsmedborgare imorrn 😀
Kram och lycka till.

Svar: Tack för tipset. Vi har packat ner både småpengar och sedlar, både till parkering och ev. kaffe- och matautomater till maken :)
Anna

Postat av: Klara

Publicerad 2014-11-04 22:00:23

Jag tror inte ni kommer få användning av overall som är större än strl 56 :) Min son var 51 cm och 3,4 kg - tämligen "medel" och han drunknade i overallen i strl 56 så han fick åka hem i kofta och filt istället :) (mitten av september och det var rätt varmt så det var ingen fara).

Svar: Aha, ja jag ser den lite mer som en åkpåse, ifall det blir tokkallt plötsligt när vi ska åka hem. Men det kanske räcker med en mer storlekspassande overall och filt/filtar om det blir iskallt. Och det är ju inte så att vi ska gå ett par mil, utan bara frakta hem henne med bilen...vill ju bara inte att hon ska frysa om det blir iskallt... Ja, jag har slängt in overallen i bilen tillsammans med bilskyddet, så den tar ju ingen plats egentligen, den får nog ligga kvar. Men tack, en bra poäng!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-11-04 22:30:35

Hur länge räknar ni med att stanna på BB?

Svar: Vi räknar med att vi får stanna minst 2 dygn efter hennes ankomst, men helst vill vi stanna 3-4 dygn..vi får se hur länge vi får plats... Finns ett jättefint patienthotell där vi ska föda, så man betalar ju för det. Så vi hoppas vi får stanna lite extra. Ser det som en hotellvistelse med barnmorskesupport ;)
Anna

Postat av: Anna

Publicerad 2014-11-05 09:02:45

Jag håller med Klara. Kan lova att det är helt onödigt att ta med overall som är större än 56. Min pojke väger över 5 kilo nu och har fortfarande 56 på overallen. :)

Svar: Hmm..tänkte som sagt att jag skulle ha den lite mer som åkpåse och "ifall-att-det-blir-iskallt".. Men ni har säkerligen rätt i att den blir överflödig. Antar att det bara är svårt att förstå att de kan vara SÅ små att de inte ens kan ha stlk 62!! ;) Jag låter den nog ligga i bilen, där tar den ingen plats iaf. Så får jag peta ner henne i en mindre variant med extra filt! :) Tack för tipset!
Anna

Postat av: DmPCOS

Publicerad 2014-11-05 18:50:57

Alldeles alldeles nära kan de va nu, spännande! Tänkte på en sak, ni ska nog inte ta med nötter till sjukhuset. Hälsar en nötallergiker själv ;) Jag hoppas ingen har med det den dagen vi ligger inne nämligen :)

Svar: Bra poäng! Tack för den inputen!
Anna

Postat av: Emma

Publicerad 2014-11-05 21:40:30

Hej.

Har aldrig skrivit något här innan men varit inne och läst ett bra tag :)
Är också IVFare och väntar vår första nu 21a dec.

Det jag tänkte på som man kanske vill ha med sig är kamera . Ifall ni inte bara tänkt ta foton med mobilen :)

Lycka till :)

Svar: Tack! Det är sant, men jag tror den får stanna hemma. Har bara en gigantisk kamera, eller mobilkameran. Och jag tycker mobilkameran är riktigt bra.. Stort lycka till, va härligt - vilken julklapp ni kommer få! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela