dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Slempropp

Publicerad 2014-11-03 18:58:00 i Graviditet,

Slemproppen har gått. Förlossningen brukar dra igång 1-7 dagar efter att slemproppen gått. Brukar. Jag hoppas inte vi tillhör dem som behöver uppleva mer än 7 dagars väntan efter detta. Helst av allt 1 dygn. Pratade precis med en vän vars båda barn föddes inom loppet av ett dygn efter att den gick. VI blev lite exhalterade här hemma. Lite stressade. Och lite uppe i varv. Och glada. Och... ja, som vanligt hinner man med ett ganska brett känsloregister i denna bergochdalbana... 
 
Vi får se var vi landar? Vi kanske är kvar i samma situation om en vecka?

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-11-03 20:06:15

Åhh va spännande! Vad avis jag blir haha. Jag håller tummarna :)

Svar: Spännande, absolut. Men det kan mycket väl bli så att du får tidigare ändå, min svägerska gick nästan 10 dagar till när slemproppen hade gått... Men tack, håll dem hårt. Håller mina för dig!
Anna

Postat av: drommaromettplus

Publicerad 2014-11-03 20:07:40

Åh va roligt! Hoppas att det kommer igång snart. Kram

Svar: Jaaaa, det hoppas jag också!!! :) Kram
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2014-11-03 20:57:29

Min slempropp gick samma dag...ååååh så spännande :)

Svar: Oj, gjorde den! Hoppas det blir samma för mig. Min svägerska gick 10 dagar till efter att proppen gick.. Men spännande är det. Känns iaf roligare att det "händer " något, att kroppen verkar fatta att nu ska hon snart ut! ;)
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-11-03 21:11:21

Ååå jag blir tårögd!! Vad spännande! Men jag blir också lite sorgsen, betyder det här att du snart kommer sluta blogga? :(

Svar: Ja, det känns väldigt spännande, men är rädd att det kan ta ett tag ändå..vi får se?! Spännande iaf som sagt. Oj, va söt du är - har faktiskt inte riktigt tänkt på hur jag ska göra med bloggen? Så länge det känns skönt att skriva av sig och jag har något att skriva om så tror jag att jag fortsätter. Om inte annat så ska vi ju till med syskonförsök så småningom. Och planen är inte att vänta alltför länge. Hur ska du göra? Fortsätta blogga när bebben kommit?
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-11-03 21:46:07

Spännande! Så har mina förlossningar börjat och det har inte tagit många dygn. Snart har ni bebisen hos er :D

Svar: Åh, hoppas, hoppas det blir så här också!!! :)
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-11-03 22:39:10

ÄNTLIGEN!Kollar dig flera ggr per dag nu <3.Såå häftigt!Man har följts åt så länge nu :).Och nu är vi snart i mål :).Här kommer det också bli syskonförsök så fort som möjligt :).Hoppas du fortsätter blogga :).

Kram!

Svar: :) Samma här ;) Ja, snart är vi äntligen, äntligen i mål! Då är det full fart mot syskonförsöken sen, kanske får vi följas åt där med!
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-11-03 23:04:28

Wow, spännande! Gick hela?

Svar: Njej..jag tror inte det? Men mycket var det. Ja, spännande minst sagt! :)
Anna

Postat av: enlangvantan

Publicerad 2014-11-03 23:18:43

Åh så spännande! Lycka till! :)

Svar: Tack! :)
Anna

Postat av: Axsson

Publicerad 2014-11-03 23:21:48

Åh vad spännande! Håller tummarna att det sätter igång inom kort <3

Svar: Tack för tummarna! :)
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-11-04 16:55:24

Jag ska sluta blogga har jag tänkt. Startar förmodligen en mer öppen blogg som jag eventuellt ger länk till om nån vill ha.

Svar: Åh, då får man kanske fortsätta följa iaf, vore jättekul!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela