dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Sömn

Publicerad 2014-11-29 11:28:00 i Allmänt, Livet som mamma,

Hon har briljerat igen vår lilla tjej! Sov 23-4. Vaknade, bytte blöja, åt, somnade. Sov 5-9. Jag har alltså sovit fem timmar i streck! Helt galet! Och därpå 4 timmar till. Mönsterbarn. Fortsätt gärna så... 

Däremot tycker jag att hon nu, dagtid, senaste veckan har mycket svårare att accepter att ligga och sova själv. Hon vill ligga på någons arm eller bröst. Läggs hon ner på egen filt/säng så vaknar hon.. Närhetsbehov antar jag. Mysigt. Men också lite svårjobbat när man är själv och kanske vill få till ett litet toalettbesök eller så..

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2014-11-29 18:22:59

Sköööönt! Passa på och njut, man vet aldrig när det vänder, haha! Nädå, inte för att vara negativ men de har ju en tendens att ändra rutiner just när man tycker det börjar bli en rutin...(nån som är trött eftersom en viss tjej varit vaken halva natten) :)
Sådär hade E också efter några veckor...hon sov baaaara på oss eller i vagnen när jag var ut och gick. Jobbigt när man ska äta/gå på toa men bärselen blev min bästa vän! Nu sover hon tack och lov i sin egen säng/vagnen på dagarna igen, skönt nu när hon väger 6 kilo... puuuuhhhhh!

Svar: Njuter i fulla drag varenda gång hon har en sån där fantastisk natt! :) Några rutiner är det nog tyvärr inte tal om med de 3 veckorna...;) men man kan ju alltid hoppas! :) ja selen börjar bli en hit! Men den här lilla damen väger nästan 5 kg..så det känns det med efter ett tag..;) men såklart skönt att hon går upp så fint i vikt!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela