dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Föreläsning SöS (vecka 39, 38+6)

Publicerad 2014-10-29 09:38:51 i Graviditet,

Föreläsningen var riktigt bra igår. Mycket som vi redan hört, men det skadar inte med repetition. Hälften handlade om själva förlossningen, smärtlindring etc. Och hur en normal förlossning brukar gå till och så där. Andra hälften om vad som händer när bebben väl är ute. Alltifrån praktiska detaljer som vilka rum och förutsättningar som finns att tillgå. Var man får bo etc. Även hur de tänker på SöS, både med amning och besök etc. Givande 90 minuter sammanfattat. Så glad att vi gick även på denna föreläsning. Det blir dessutom mer och mer verkligt när man sitter i sjukhussammanhang och lyssnar på samtal/föreläsning om förlossningar. Och det känns också viktigt. Annars kan det kännas så konstigt att det faktiskt är vi som ska in till sjukhuset snart och föda, jag har så svårt att ta till mig det. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att förstå det? För även om det blir verkligare i sådana här sammanhang, så är jag ändå inte riktigt "där" än. Kommer man dit, när man inser att det är vi som ska föda barn? Eller blir det så först när man är på plats och det börjar hända grejer med kroppen? Jag vet inte?!
 
Nöjd med gårdagen iaf. 7 dagar kvar till BF, undrar hur många dagar det är kvar till förlossningen?

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-10-29 10:53:36

Jag har BF imorgon men förstår verkligen inte. Det känns liksom inte i kroppen. Kanske därför det är svårare att ta in? Precis som du skriver så tror jag att jag kommer förstå mer när det väl sätter igång och man ska in på förlossningen. Just nu känns det som att det aldrig kommer hända :P

Svar: Nej..det är väl så. Man förstår ingenting, så overkligt. Fast man sitter där och tittar på den stora magen och vet att det är en bebis däri. Men hur och när ska den verkligen komma ut?! Håller med - känns som det aldrig kommer hända. Herregud, BF imorgon! Galet, GALET! Har hört från kollegor som inte haft några känningar överhuvudtaget, och så har de vaknat på natten av att vattnet gått, så..you never know! Behöver inte haft några känningar alls antar jag...
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-10-29 20:49:53

Vi kan väl hoppas på en förlossning för er inom 7 dagar :) Spännande!

Svar: Ja det gör vi verkligen! :)
Anna

Postat av: Votivi filii

Publicerad 2014-10-29 21:35:56

Nu är det verkligen nära, och vi har månaden vi längtat efter hela sommaren bara dagar bort.

Var själv på en liknande föreläsning där vi tänkt föda, men tyckte inte den gav mig så mycket. Men det är nog för att jag har en väldigt bra barnmorska och för att vi har de erfarenheterna vi har.

Kram

Svar: Ja, äntligen november! Hur ofta har man sagt det tidigare ;) Men nu är det plötsligt årets mest fantastiska månad!
Ja, jag tycker att jag har en bra BM jag med, och dessutom fått bra föreläsningar tidigare också, Men jag gillar repetition antar jag, plus att allt som gör det här mer verkligt känns som bra saker att infinna sig på...

Kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela