dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Idag

Publicerad 2014-10-01 17:23:57 i Sorg,

Idag för ett år sedan skrapade vi bort det lilla liv som vi äntligen hade lyckats skapa efter konstaterat MA några dagar tidigare. Den känslan vill jag aldrig uppleva igen. Jag grät i flera dagar, i veckor, det fanns liksom inget slut på sorgen. Konstigt. Konstigt hur det kan vända till att stå här i vecka 36 och bara invänta de dagar och veckor som är kvar tills vi äntligen får bli föräldrar istället. Känner mig ännu mer tacksam över att det gick till slut. Jag blir fortfarande oerhört ledsen när jag tänker på det. Grät en hel del igår. För det är ju liksom, för mig, en liten person som vi aldrig kommer få träffa. En liten person som vi gjorde. Ser det inte riktigt som alla andra: ett missfall, något som var naturens gång, och alla de där peppande kommentarerna man kan få. Jag förstår att det var så. Men för mig var det så mycket mer än så, det var ett barn. Ett barn som jag skulle varit mamma till idag. Ett barn som vi längtat så otroligt mycket efter. Om några veckor är jag mamma, "på riktigt". Det är nog det enda som kan trösta. Och tacksamheten är oändligt stor!

Kommentarer

Postat av: DmPCOS

Publicerad 2014-10-01 18:21:40

Underbart att ni är där ni är idag :)

Men de andra förstår jag. För mig var det inget missfall, blödning utan vi förlorade våran bebis..en person vi skulle träffat nu 2 sept som va. En ting bit var ju att de gick så långt som till v 15. 3 dar till v 16.

Det som tröstar å lättar är ett nytt liv. Å det har ni nu i magen :) närsomhelst i famnen. Jag kan inte annat än att säga grattis till att de fortgått :) Jag hoppas jag hamnar i samma kläder. 3e mars fick vi konstaterat MA, hoppas jag på den dagen som du har en ny individ i magen som klarar sig.

Svar: Ja, det är underart att det kan vända Men där och då tror man inte det, då är det bara svart. Vi hann gå till vecka 13, och hade vi inte valt att göra kub hade vi förmodligen gått ännu längre och trott och planerat inför framtiden. Framtiden som inte fanns, iaf inte på det sätt vi trodde.
Hoppas för er skull att ni snart är här. Vägen är fruktansvärt tuff och lång. Men hoppas innerligt för er!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela