dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Jobbet (vecka 37, 36+0)

Publicerad 2014-10-09 16:28:06 i Graviditet,

Tog mig till jobbet i tisdags. Idag och igår har jag jobbat hemma. En klar fördel att kunna göra det. KÄnns väldigt skönt att inte behövt jaga iväg på morgonen utan lugnt druckit mitt kaffe på morgonen. Och kunnat lägga upp benen högt emellanåt, och t.o.m. sträcka ut sig på soffan. VI får se hur det känns imorgon när jag åker till jobbet igen? Och vi får se hur det blir nästa vecka. Jag ligger lågt och försöker lyssna på kroppen. Kan jag jobba hemma två dagar nästa vecka också så kanske jag får ihop det till en dräglig situation. Annars kanske det får bli sjukskrivning. Har inget barnmorskabesök inplanerat förrän fredag nästa vecka. Men om det kniper kan man ju sjukskriva sig själv en vecka.
 
Herregud. Nu pratar vi inte månader och veckor. Nu pratar vi dagar. Skulle i praktiken kunna hända inatt. I värsta fall om fem veckor. Men i appen läser jag 27 dagar.
 
Har en kul grej inplanerad helgen den 25-26 oktober, innefattar övernattning. 40 min till närmsta sjukhus. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det. Kunde inte styra det när det blev inplanerat. Och i ärlighetens namn så trodde jag då fortfarande att vi väntade missfall, så jag såg det inte ens som ett problematiskt datum. Nu är vi där vi är. Och jag vet inte om jag ska ställa in övernattningen, och bara ev. närvara på dagen om jag orkar. Vad hade ni gjort? Det är alltså 10 dagar innan BF - högst individuellt förstås. Men andras reflektioner är ju alltid intressant! :)

Kommentarer

Postat av: kmp

Publicerad 2014-10-09 20:13:44

Jag hade åkt. 40 min till sjukhuset är inte oöverstigligt långt. Men ha BB väskan packad så får din sambo komma efter med den till BB om det behövs.

Svar: Nej, det ligger sanning i det.. Verkar vara en hel del som har 40 min till sjukhus, som sagt, jag är nog lite bortskämd med våra fem minuter. Men det är säkert hanterbart med 40 precis som du säger! :) BB-väskan får absolut följa med! Och mannen också, så då känns det tryggt trots allt..
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-10-09 20:22:47

I orten där jag bor är det 40 minuter till närmsta sjukhus/bb :p så du kan nog åka utan att ha panik om du nu orkar och känner för det, om inte lilla bebisen velat titta ut tidigare då förstås ;)

Svar: Ja, det verkar vara så för många. Jag har väl liksom bara vant mig vid att det kommer vara fem minuter till sjukhuset, och ställt in mig på det. Då känns 40 minuter långt bort, men det kanske det faktiskt inte är! Hoppas hon vill titta ut tidigare...:)
Anna

Postat av: Tove

Publicerad 2014-10-09 22:54:10

Jag tycker att du gör som du planerat och om du börjar känna av något, så åker du hem och tar det därifrån...

Många kramar!

Svar: Tack för rådet! :) Kram
Anna

Postat av: Emma

Publicerad 2014-10-10 07:39:04

Var med och övernatta! 40min tar det till sjukhuset för mig med och då bor jag i en storstad. Men var redo att resa hem vid minsta tvivel. Lycka till!

Svar: Tack för rådet! Ja det kanske är en lyx att vi nu har fem minuter till sjukhuset, har ju liksom vant mig att det kommer vara så nära så att 40 minuter känns långt...men det kanske det inte är...
Anna

Postat av: Intejag

Publicerad 2014-10-10 09:27:08

Jag skulle nog ha åkt, vi har ca 45 min till närmaste sjukhus, men valde ändå det som ligger ca 1.10 min bort.

Men gör det som känns bäst för er :)

Svar: Ja, det är väldigt sant. Det är väl ett lyxproblem kanske, med tanke på hur långt det faktiskt kan vara till närmsta sjukhus... :)
Anna

Postat av: Klara

Publicerad 2014-10-10 15:38:55

Min son kom 10 dagar före bf så man vet aldrig.. Är det 40 min till "ert" sjukhus som ni valt? Eller ett annat sjukhus? Och hur långt ifrån maken är det? :)

Svar: Nej, det är ju det..man vet aldrig.. Jag går väl lite och hoppas på att hon ska komma som din lille gjorde..;) Det är 40 min till vårt sjukhus, vilket är det närmaste. Maken är med...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela