dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 40

Publicerad 2014-10-30 18:17:51 i Graviditet, Längtan,

Idag är det vecka 40. 39+0, men ändå vecka 40. 6 dagar kvar till BF. Som vi har längtat och väntat. Lillan har sparkat på som vanligt hela dagen, och det enda som egentligen indikerat att vi närmar oss slutet av graviditeten är en molvärk som kommit och gått under hela dagen. Inte riktigt gett med sig, men inte blivit jättestark heller..hoppas ju på att detta kan tyda på något?! Men det behöver ju inte betyda någonting alls heller. Mer än att vi faktiskt är i vecka 40.
 
Annars har jag haft fina vänner på besök som gjort en liten min babyshower för mig. Jag är ju lite av en motståndare till sånt, och det har nog med tidigare erfarenheter att göra (min bästa vän förlorade sin son när han var tre månader efter att ha fötts sjuk, och fick tillbringa sitt korta liv på barnsjukhus). Vill inte ta ut något i förskott. Och är rädd för att delta i någon form av firande av ett barn, om något sedan går fel. Men detta var en helt lagom nivå, de bjöd på lunch här hemma hos mig och hade några små paket till lillan. 
 
Nu ska jag vila, haft ännu en halvtaskig natt. Vaken några timmar, utöver de sedvanliga kisspauserna. Gå och lägga mig lite senare och återigen hoppas på att jag vaknar upp med värkar istället för akissnödighet! ;)

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-10-30 20:39:43

Jag gjorde en yogaställning som de på min DVD kallade squats (men det är inte vanliga benböj) som kan sätta igång en förlossning och inte ska göra förrän man är fullgången. Jag höll på i 3 v, hände ingenting ;) Men min kompis gjorde det, vattnet gick och hon födde i rekordfart och fick sy 200 stygn och opereras. Ojojoj så det kan bli olika! Det sägs ju att inte färdknäppen ska fungera heller, men det har den gjort båda gångerna för oss!

Svar: Konstigt hur olika det kan vara. Men lät lite skrämmande att det gick SÅ fort.. "Färdknäppen" - vad är det? Nyfiken!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-10-30 20:44:22

V. 40 för dig, för mig betyder det då v. 32 :)
Närsomhelst kan du bli mamma. Så häftigt! Ser fram emot att läsa inlägget med rubriken: Nu är hon här!

Svar: Ja, det känns overkligt och extremt spännande! Hoppas jag får användning för rubriken inom kort! :) Vecka 32...oj vad tiden går! Inte långt kvar till du har ett inlägg med samma rubrik! :)
Anna

Postat av: På färden mot tre

Publicerad 2014-10-30 22:25:03

Stort lycka till inför förlossningen! Nu kan det ske när som helst! Spännande! Kram

Svar: Tack snälla du! Kram!
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-11-02 14:31:11

Den beryktade färdknäppen betyder att man ska ha sex :) Det kan vara prostaglandinerna i spermierna som påverkar livmodertappen men forskning har visat att de innehåller för lite av det för att kunna gör det egentligen. Och orgasmer som kanske startar sammandragningarna, jag vet inte? En del säger att det funkar, andra inte men oavsett så är det väl mysigt med lite extra kärlek fast man känner sig som en stor köttbulle på ben sådär på slutet ;)

Svar: Aha, ja, det rådet kommer från många håll.. ;) Alltid mysigt med extra kärlek, men det blir nog inte i form av sex här..Har så ont av foglossningen nu, i alla lägen, att sex knappast är något jag funderar över. Tyvärr.. Min man är inte heller så intresserad, han är mer rädd att han ska skada henne där inne. Han vet ju att det inte är så, men jag tror han har lite svårt att inte tänka på det. Så vi är väl rörande överens kan man säga ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela