dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Allting går så fort (vecka 34+4)

Publicerad 2014-09-29 22:05:24 i Graviditet,

Dagarna och veckorna rullar på i ett rasande tempo. Hinner knappt med. Vilket är skönt. Rätt vad det är sitter vi där i november och längtar de sista självande dagarna..om det nu blir så? Vem vet? Har vi tur får vi ett oktoberbarn. Nä, har vi tur får vi ett barn. OCh hon är välkommen precis när hon vill! 
 
Inte mycket händer mer än att jobbet tar upp det mesta av min tid. Och helgerna är mer eller mindre planerade med lagom avancerade saker. I helgen har jag haft lillasyster på besök. Nästa helg blir det mer stillsamt. Lite varannan helg aktvitet, varannan inte. Lagom med andra ord. Jobbar på trots foglossning, ådebråck och allt det där. Tycker det går bra. Fortsätter ta emot kommentarer om att jag är stor/liten. Drar dock någon syrlig kommentar tillbaka med jämna mellanrum. 
 
Lillan sparkar mer än någonsin, för det mesta tycker jag. Känner henne flera ggr i timmen. Sen kan det bli någon paus här och där, men hon är snart igång igen. Så vi får väl se om vi får ett barn som sover överhuvudtaget? Hennes snuttis och snuttedjur är placerade i vår säng, så att det ska lukta mamma och pappa om dem. Bb-väskan är i det närmsta packad. Profylaxkurs i veckan. Barnmorskebesök i veckan. Hektiskt, härligt och välfyllt.
 
Längtar så det gör ont.g

Kommentarer

Postat av: Bortom längtan

Publicerad 2014-09-30 13:43:15

Kul att det börjar närma sig! De där sista veckorna var speciella tyckte jag :)

Svar: Ja, det är häftigt, nervöst, spännande och en massa längtan. Många känslor det kan rymmas i en på en och samma gång ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela