dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

vecka 35?

Publicerad 2014-09-15 17:36:35 i Graviditet, Lillan,

Det går så vansinnigt fort nu, veckorna, tycker jag. Tiden bara springer förbi! Frågade barnmorskan sist jag var där när hon tyckte att man skulle packa bb-väskan. Högst indviduellt förstås, men hon tyckte iaf att vecka 35, då bör den vara klar. Det känns konstigt. Det är två veckor till vecka 35. Eller nej. Inte ens det. Det är 1,5 vecka. 1,5 vecka tills barnorskan tycker att jag ska ha en väska startklar i hallen för att åka in och föda vårt barn. Vårt lilla älskade barn. Jag vet att jag tjatar om det, men jag kan inte förstå att det händer. Jag kommer nog aldrig vilja lämna ifrån mig henne när jag väl fått tag på henne. Nu har jag ju henne helt för mig själv, nästan ;)
 
Nu blir det stuvade mackaroner och falukorv. Det var fruktansvärt länge sedan jag åt något sådant! OCh jag har varit sugen på det nästan en vecka och det har inte blivit av. Nu blir det av. Tänk vad lite kan göra en så glad! :)
 
(Gårdagens skräckval orkar jag knappt kommentera. Men vill bara kort säga att jag anser att SD inte har någon plats i vår riksdag eller våra kommuner och landsting. Det skrämmer mig. Skrämmer mig att min lilla ska växa upp i ett samhälle där man dömer folk efter ursprung och hudfärg. Speciellt när min lilla kommer ha den bakgrund hon har, eller hennes pappa har. Hur kommer detta påverka henne?)

Kommentarer

Postat av: Tesen

Publicerad 2014-09-15 20:38:01

Hej!
Min Ture kom i vecka 36+1 bara så där hipp som happ!
Bara dagen innan hade vi packat hans väska och samma kväll (klockan 22 han kom 03.) kom han :)
Bättre och packa lite för tidigt än lite för sent ;)

Svar: Ja, se där ja..man tror att man ska få gå och vanka 2 veckor över tiden..men det kan bevisligen gå fort! Jag ska nog packa i vecka 34 för säkerhetsskull ;)
Anna

Postat av: sockernosen

Publicerad 2014-09-17 11:18:01

Tänk så nära det är nu! Lika bra att ha väskan klar tidigt, tycker jag, i fall att...

Svar: Ja, det kanske är det..det skadar ju inte...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela