dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Det nya

Publicerad 2015-08-28 06:04:39 i Livet som mamma,

Det nya är att hon vaknar 5.30. Oavsett läggningstid. Vi blev bortskämda med 9-9 i sommar. Mantrat "det är en fas, det är en fas" dundrar på. Men det är tungt ibland när man är helt slut i huvudet. Passa på att sova på dagen? Nej. 1. Jag har väääldigt svårt att sova på dagen. 2. När liten sover 35 minuter åt gången så blir det i det närmsta tortyr, för man (jag) hinner precis bli trött, innan det är dags igen. 

Försöker med vår gamle vän selen i detta nu.. 

"Det är en fas, det är en fas..." 

Kommentarer

Postat av: Drömmar och längtan

Publicerad 2015-08-28 10:50:16

Världens tråkigaste men bästa grej är ju att gå och lägga sig i tid på kvällen. Jag somnar senast 22 på kvällarna, haha. Klarar inte heller av att sova på dagen, blir helt knäpp i huvudet av det! Det där med sömn och bebis är ju en heeel vetenskap. Man tycker man hittar nåt som funkar bra och då vänder det?! E sover fortfarande 2 gånger per dag och typ en timme per gång...hon klarar inte av en vila per dag än... Logiskt sätt borde ju en vila per dag ge mer sömn per natt men så är det inte, inte här i alla fall ;)

Svar: Sömn föder sömn, säger de! Det kanske stämmer i Es fall?! Ja, jag är tidig i säng jag med. Överlevnad. Samma här med två ggr per dag. Men a 35 minuter..så jag tycker inte att Nellie kan sova för mycket så att det stör nattsömnen!!? Jag blir inte klok, en hel vetenskap beskriver det hela väl! ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela