dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Mens

Publicerad 2015-08-04 22:29:37 i Allmänt,

Fick precis mens. Det betyder ägglossning för ungefär två veckor sen. Vilket i sin tur betyder att då jag fick för mig att jag var gravid hade jag ägglossning. Intressant. 

Kroppen fungerar inte alls som innan graviditeten. Framför allt reagerar jag på att jag inte har några känningar i brösten. De brukade vara svullna och ömma både vid ägglossning och mens. Ingenting nu. Ingenting. Jag har inte heller mensvärk som jag brukade. Känner mig lite svullen. Men ingen värk. Skönt. Hoppas det är en bestående trend. 

Det tog alltså drygt sex veckor för mensen att komma tillbaka efter att jag slutat amma helt. Med andra ord dryga fyra veckor att få ägglossning. Ska bli intressant att se hur första cykeln blir. Kan bli en testknarkare igen, intressant att se om min lutefas fortfarande är 12 dagar. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2015-08-05 06:47:10

Ja det blir spännande att se! Kroppen spelar en alltid massa spratt så man vet ju aldrig! Men skönt att den är igång igen i alla fall!

Svar: Ja det är faktiskt skönt! :)
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-08-05 14:57:41

Min mensvärk har försvunnit efter barnen, väldigt skönt eftersom jag hade en jäkla mensvärk. Känner inte heller i brösten, tror det kan vara att de är lite uttänjda nu :) Förut så kändes minsta lilla spänningar men nu ingenting. Så väldigt mycket som ändrar, även småsaker :)

Svar: Intressant. Väldigt konstigt hur kroppen kan förändras. Du har säkert rätt, brösten är ju verkligen lite mer uttänjda nu! ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela