dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Zara

Publicerad 2015-08-16 18:13:01 i Försöknummer2, Livet som mamma,

De har ju bara för söta kläder på Zara. Idag fick det bli lite kläder där inför hösten till lillan. Har även beställt regnställ och funderar på hur man ska tänka med stövlar? Hon går ju inte. Men vad ska hon annars ha när hon kravlar runt på lekplatser i regn ich höst? Sen kanske det inte dröjer länge - hon ställer sig mot allt och går lite med läragåvagnen - eller så dröjer det ett bra tag till?! 

Har hunnit med att ta ett ältest. Inget utslag. Alltså inte ens nära. Bara teststrecket var starkt. Skulle jag av någon mirakulös anledning ha en 28-dagarscykel med 14 dagars lutefas skulle ägglossning ske på tisdag. Troligt. Haha! Nåja, fortsätter kolla lite ibland för att se när/om det sätter fart? 


Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-08-16 19:27:51

Jag har köpt skor från Viking med Gore tex som E har nu och även kan ha en bit in på hösten. Köpte även vinterskor med Gore tex så de funkar när det är blött också. Nu går inte E själv riktigt än men det blir bra tror jag! Hon ska ju gå överallt och hålla oss i handen, hon är lite feg för att våga gå själv bara ;) gummistövlar kommer vi skippa i år, det känns för klumpigt för små fötter som nyss lärt sig gå...vi har inte köpt regnställ heller utan skalkläder från polarn å pyret, tror det räcker bra :) men kanske blir det ett par regnbyxor med senare om det behövs! Svårt med kläder...
Har såna billiga stickor funkat på dig innan? Jag hade jämt utslag på dem så köpte clearblue men de är ju så dyyyyra...

Svar: Tack för tips! Ja det känns ju klumpigt med stövlar! Men har inte riktigt vetat vad vi ska ta oss för? Får inte i hennes små tjocka fötter i vad som helst heller, så det får bli avancerad skojakt kanske ;) sen har vi ju tänkt oss hålla oss ifrån Sverige de tyngsta månaderna också..vi får se?! Ja det är verkligen svårt med kläder.. Vad behövs? Vad är överflödigt?! Ett lyxproblem för nyblivna föräldrar antar jag :)

Billiga tester fungerade fint förut iaf! Men jag brukade köra med dem, och när Jah trodde att de gav positivt så dubbelkollade jag med dyra stickor, typ clearblue. Och det var positivt varje gång där med då! Så faktiskt.. Men vi får se hur det går nu? För clearblue är ju alldeles för dyrt att köra med bara! Speciellt med föräldrapeng.. ;)
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-08-19 15:16:53

Första skorna jag köpte var också Goretex-stövlar. Och så hade jag riktiga "skinn-tussar" på vintern, de kunde barnen stå i om det inte var för blött. När de började gå köpte Fredrik världens sötaste Nokian stövlar som var lika som hans fast mini :)

Svar: Tack för tips! Det är ju så sött med barnskor också! Så lyxproblem ;) skulle kunna köpa hur många som helst! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela