dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Kolhydrater

Publicerad 2015-12-13 22:18:39 i Försöknummer2, Graviditet, Hopp, Kärlek, Lillan, Livet som mamma, Sömn,

Min kost är just nu allt annat än nyttig. Det jag lyckas peta i mig är mackaroner med ketchup och nån macka här och där. Idag avslutades lunchen med kväljningar även av mackaronerna. Blev pannkaka till middag och jag vet inte vad jag ska ta mig till i lunchväg imorgon om inte ens mackaroner fungerar?! Kolhydraterna kommer förmodligen spruta ur mina öron snart. Men vad fan gör man? Lyckligtvis lyckas jag peta i mig en och annan tomat. Ser varje som en liten vinst i den annars så kolhydratsfulla magen! 

I övrigt har helgen bestått av lussande för såväl farmor som mormor och morfar, lättcharmade som tur är, vi lyckades inte ens ta oss igenom "tipptapp". Men, men, vad är väl en bal på slottet.. Lussebullar bjöds iaf. Då kommer man undan med vad som helst i sångväg. 

Träffat vänner, bl.a. med en mysig liten tioveckors. Och vi har fintat frågor kring syskonönskan, kommande champagne på nyår samt resor som ska inplaneras i juli. Men som alltså inte kommer planeras på riktigt. Förhoppningsvis. Vi håller på bomben ett par veckor till, meddelar familjen på julafton, och därefter vänner som nu inte vet. Några har ju fått veta för att det varit "tvunget". 

Annars är lillplutt inne i ännu en ny hemsk strulperiod rörande sömn. Och vi sliter vårt hår på nätterna. Är lite halvförbannade på varandra och situationen. Även om vi vet att det är ännu en period så är vi kanske inte de mest tålmodiga och upplyftande paret på jorden runt 3-5 på morgonen. Det går över. Men just nu kastar det en duktig skugga över oss tröttmössor dagtid. 

Tar tillfället i akt och sover nu när plutt äntligen sover. 

En dag kvar! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-14 13:29:55

Lycka till i morgon! Håller alla tummar!! Vilken vecka är du i nu?

Svar: Tack snälla du! Vecka 8 (7+5)..
Anna

Postat av: Martina

Publicerad 2015-12-14 20:01:44

Roligt att läsa dina inlägg och att du är gravid idag! Är i samma sits som du var, pco o ofrivilligt barnlös. Titta gärna in på www.nouw.com/mhaa

Svar: Tack snälla, glädjer mig att du gillar bloggen! Och hoppas innerligt att du tar dig ur den ofrivilliga barnlösheten! Ska absolut kolla din blogg!! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela