dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Lite oro

Publicerad 2015-12-20 18:01:40 i Försöknummer2, Graviditet, Hopp, Kärlek, Lillan, Livet som mamma, Tacksamhet, oro,

Haft en härlig helg med härligt besök och dagarna har gått i ett! Har mått jätteilla ända fram till igår. Lördag och söndag har jag mått bra. Det stör mig. Samtidigt som det naturligtvis är skönt. Att ha mått illa ett par veckor till och från har varit jobbigt. Och har gjort att jag känt mig lite låst vid hemmet, iaf i närområdet. Vem vill stå och spy någonstans i ett hörn i sällskap av en ettåring. Men. Så mår jag nu inte illa längre. Och då är det vad som stör mig istället. Är inte direkt förvånad över min logik. Men det känns bara som att de här 2-3 veckorna fram till kub och ut ur vecka 12 inte kan gå nog fort. Samtidigt som jag inte längtar bort perioden för att den är magisk med lillplutt och familj. ❤️ Som vanligt aldrig nöjd alltså. 

Fyra dagar till jul. Och tacksamheten över min fina lilla familj tar ändå över. Snart är vi förbi, jag vet ju det, och oavsett vad som händer är vi tre. Och vi kan uppenbarligen bli fyra. Till och med på egen hand. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-20 18:23:52

Hoppas! Känner igen mig i dess tankar. Men har inga barn sedan innan.... Idag kom det över mig, tänk om allt går fel, om lillen slutat växa/ utvecklats? Jag har nått bra, bara illa nån enstaka dag... Men det kanske man också kan göra? Nå väl det är som det är ;) Vill till v 12 och passera den! Inskrivning hos BM den 29/12, det känns bra :) Vi ska nog ev ej göra kub. Men kommer i så fall göra ett vanligt UL i v 12 , vill göra det.... Kämpa på! Kram/ Karin

Svar: Nej man behöver ju inte alls må illa! Det gjorde jag inte med N. Det är för att jag gjort det denna gång, och så plötsligt var det borta.. Förmodligen borde jag bara tacka och ta emot..men ja, pessimismen tar över ibland.. Man kan ju inte skydda sig mot något. Och bara försöka tänka positivt. NU är vi ju gravida! Och så ÄR det fram till att läkare säger annorlunda. Men som sagt, ibland är det svårt.. Hoppas tiden går fort för oss båda nu! Stor kram!
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-20 18:24:33

Sorry för stavfel skyller på telefonen ;) /Karin

Svar: :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela