dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Hormonrand

Publicerad 2015-01-19 09:32:39 i Graviditet, Livet som mamma,

Fick en ganska kraftig hormonrand under graviditeten. Längs med hela magen och en stor bredare "fläck" runt hela naveln. Detta har fortfarande inte gått bort - trodde det skulle göra det! Finns det risk för raggarsträng resten av livet? Lite otippat, men är det så, så är det så antar jag.. Väldigt glad att jag inte fick en enda bristning. Så då får väl en hormonrand vara vad den är helt enkelt! 


Kommentarer

Postat av: Viva

Publicerad 2015-01-19 10:18:26

Jag har också min kvar! Födde en liten tjej 8/11. Hoppas som du att den försvinner snart. Och den får gärna ta med sig några kilon på magen när den gör en Houdini :)

Svar: Haha, samma här - ta med några kilon! Ok, men det kanske tar ett tag till för dem att försvinna då, om vi har tur! ;) Vi har ju nästan exakt lika gamla tjejer! Grattis till din! ❤️
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2015-01-19 12:14:48

Samma här! En smal men tydlig rand är kvar, men ingen bristning fick jag :) lite sladdrig mage bara. Födde för två veckor sen.

Svar: Skönt att du också slapp bristningar! Min mage var ganska stor länge. Nu har den dragit ihop sig en hel del, men fortfarande liten bula..jobbar på med promenader och appen mammamage! :) konstigt det där med randen dock..hoppas den försvinner för oss båda så småningom. Var ju drygt 10 veckor sen min förlossning...
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-01-19 12:54:49

Den försvinner med tiden har jag läst, men jag vet inte för jag har aldrig fått en egen :)

Svar: Hoppas det! Fast, inte hela världen. Men jag hade aldrig trott den skulle vara kvar så här länge ens...
Anna

Postat av: Tesen

Publicerad 2015-01-20 19:45:06

Hade oxå en. Hela vägen över magen.
Jag gnuggade försiktigt med en duschsvamp varje gång jag duschade.. Vet inte om det gjorde nån skillnad men nu efter 2 år har jag iaf ingen kvar :) Kommer inte riktigt ihåg när den försvann men den har varit borta länge.

Svar: Det låter bra, då försvinner min kanske också förr eller senare, även om det verkar kunna ta tid..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela