dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Missfall

Publicerad 2015-01-06 22:01:26 i Missfall, Sorg, Ångest,

En nära vän har precis fått missfall. En missed abortion. Upptäcktes på kubtestet. Precis som för oss. Jag blir liksom förstelnad och kastas tillbaka drygt ett år. Det känns som en evighet sen. Men ändå så nära. Blir spänd och ledsen. Kan nästan ta på känslan, sorgen över ett missfall. Det de måste gå igenom nu. Skrapning. Hemskt ord. De har inte haft problem med att bli gravida. De blev det direkt efter sitt bröllop. Sådär äckligt perfek ni vet. Utan att ens försöka, bara slutade skydda sig. Men ville förstås gärna. Och vips! Plus! Men det skär i hjärtat för deras skull, önskar ingen ett missfall, hon har tagit det hårt och är jätteledsen. Redan på bb i tankarna. Det har ju ändå gått ett par månader. Sörjer med dem. Jävla missfall! Jävla infertilitet! 

Men de kommer förhoppningsvis, förmodligen, vara igång igen. Gravida igen. 

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-01-07 09:01:50

Missed abortion är extra jävligt på nått vis tycker jag, eftersom man redan gått så lång tid. Jag har haft två stycken som båda upptäckts på ul i v 11 och 12, ett var ofostrigt men det andra hade vi sett ett levande växande foster bara 2 veckor tidigare och trodde såklart det skulle gå bra! Jag har varit otroligt ledsen över det, det enda som tröstar är ju att bli gravid igen... Hoppas för din väns skull att det tar sig snabbt igen!

Svar: Två! Åh herregud! Jag var helt förstörd efter ett. Det måste ha varit fruktansvärt! Och du har rätt, det enda som tröstar är en ny graviditet!
Anna

Postat av: DmPCOS

Publicerad 2015-01-07 09:12:32

Fy fasiken..förstår att du får fram din känsla. Nä de var det värsta jag gått igenom. 1 år i mars..tycker precis som ovan att de är verkligen värre. Mitt MF i v 5-6 var ingenting i jämnförelse. Men man genomgår ju så mkt mer, värsta smärtan fysiskt å psykiskt.

Men om dem lyckades sådär direkt så får man hoppas att de går bättre nästa gång. Att det här var en engångsföreteelse!

Svar: Usch, det är så hemskt att så många tvingas gå igenom detta.. Intressant att du säger att MA var värre än MF. Har ju bara gått igenom det ena, och hoppas innerligt att det är det enda jag kommer tvingas uppleva..

Ja förhoppningsvis går det lika fort igen!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela