dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

MVC

Publicerad 2015-01-15 20:37:44 i Glädje, Likgiltighet, Lillan, Livet som mamma,

Så har jag varit på MVC och träffat barnmorskan som haft koll på mig genom graviditeten. Det var trevligt att träffa henne, hon är himla gullig! Hon har kontrollerat ärret och jag har fått svar på mina frågor rörande graviditet efter kejsarsnitt etc. Dementerade det jag läst/hört om kejsarsnitt. 
1. Det kommer bli svårare att bli gravid efter kejsarsnitt. Icke sa barnmorskan. Finns absolut inga sådana studier som indikerar detta. 
2. Det är farligt att bli gravid inom ett år efter just kejsarsnitt. Icke sa barnmorskan. Det händer att en livmoder brister, men det är inte vanligare hos någon som har gjort kejsarsnitt inom ett år. Och är extremt ovanligt generellt. 
Så, jag är nöjd med svaren och dagen i övrigt. Det blir med andra ord absolut inte tal om något preventivmedel. Lillan har dessutom varit exemplarisk - vågat ha med henne på en fika på stan som gick utmärkt ❤️ (hon är som jag tidigare nämnt en skrikig tjej, men blir bättre och bättre för var dag - skönt!) 

Kommentarer

Postat av: Intesomvitänkt

Publicerad 2015-01-15 22:01:06

Va skönt :) jag har aldrig heller hört att det skulle vara svårare att bli gravid efter ett snitt.
Skönt att fikat gick bra också. Vår tjej är också rätt skrikig ;). Iaf på kvällarna. Dock så har hon bra kvällar också men det är nästan som att man har stängt av nu. Jag hör det knappt. Trevlig helg på er!

Svar: Ja, det var skönt att höra. Har varit orolig för det. Men googlar väl för mycket...i vanlig ordning ;) Ja, fikat var lite en seger! Hon blir gnälligare och gnälligare ju senare det blir, så jag är alltid lite orolig för ett skrikutbrott om det blir FÖR sent på kvällen. Men det gick bra, tackolov! :) Kanske var bra med lite folk, så hon har en del att titta på ;) Skönt att höra att det är fler som har lite skrikiga barn..ibland tycker jag att "alla andras ungar" är så beskedliga och bara sover...men så är det ju säkert förstås inte. Tack detsamma!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela