dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Sex

Publicerad 2015-01-03 10:27:27 i Allmänt,

Man fick inte ha sex förrän två månader efter förlossningen, nu var vi farligt nära det. Och så hände det bara. Va galet länge sen, och vi behövde det båda två! Lillan vaknade precis efter. Och vi insåg att det inte kommer bli helt lätt med ett fungerande sexliv och liten bebis..

Undrar så över hur min kropp fungerar nu? Vet att en graviditet kan förändra mycket. Hoppas så att väntan på ett syskon inte ska bli lika lång som väntan blev på lillan (även om jag vet att vår väntan inte blev så fasligt lång om man jämför med många andra som kämpar - men även lång om man jämför med mina vänner som bara blivit gravida en efter en utan någon ansträngning...). Kan liksom inte styra över att mina tankar efter sex går direkt till syskon. Vi har ju blivit gravida spontant en gång (eller ja, pergotime, men läkaren trodde ju inte att det hade med saken att göra eftersom ägglossningen kom så långt efter ändå, han trodde det var min egen "produktion"..) så jag hoppas ju att det skulle kunna hända igen..utan ett missfall som följd.. 

Kommentarer

Postat av: Votivi filii

Publicerad 2015-01-03 14:00:35

Klart att ni skulle ha sex när lusten föll in för er båda. Och man kan ha sex dagen efter en förlossning med om man vill, det enda som man blir rekommenderad om man har sex tidigt är att använda kondom för att skydda mot infektion eftersom man lättare kan få det efter förlossningen under tiden man har avslag.

Vi har också haft sex, två gånger till och med. Första gången vaknade vår lilla tjej innan vi var färdiga, men speldosan sysselsatte henne tillräckligt länge för att vi skulle få avsluta vårt första sex som föräldrar.

Håller med om att det ska bli intressant och se hur kroppen fungerar nu i jämförelse med innan.
Kram

Svar: Ja det där med kondom har aldrig varit vår grej...inget vi har hemma. Och det skulle kännas lite egendomligt att plötsligt börja. Men rätt förstås.. Jaja, nu är det ju två månader sen, och hade det varit farligt att bli gravid tidigt efter kejsarsnitt så tänker jag att läkaren borde ha påpekat det ordentligt.. Men jag ska höra med barnmorskan nästnästa vecka när jag ska dit.
Haha, man får ta till vad som krävs ;) Speldosa låter ju ypperligt!

Ja, vi får se nu hur våra kroppar fungerar efter detta. Hoppas det rullar på och blir en jäkla fart på dem helt enkelt! Oavsett får man glädja sig åt att man faktiskt fått bära ett barn, och att det gick bra! Stor kram!
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-01-03 16:56:02

Det var ju en spännande rubrik som jag genast var tvungen att kolla :D Är 2 mån rekommendationen efter snitt? Jag har nog aldrig tänkt på det (fast jag har ju haft vaginala förlossningar)men hade sex så "tidigt" som tre veckor efter...Vänta bara tills barnen blir stora, då får man vara uppfinningsrik haha. Om de vaknar nu vet de i alla fall inte vad man gör men när en 4åring vaknar och kommer och undrar, ja då får man hitta på nått smart svar ;) Ny bloggadress men samma Hannah, om du undrar! Kram

Svar: Haha! Ja sånt drar blickarna åt sig..;) 2 månader efter snitt pga infektionsrisk i snittet, om jag förstod det hela rätt.. Kan tänka mig att det blir än värre när de ser och förstår att något är i görningen ;) nu fattar hon ju inte att hon stör lite..;)

Samma Hannah, låter bra! :) kram
Anna

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-01-06 18:36:36

Tycker också det är spännande att se hur kroppen funkar...jag har haft mens (och förhoppningsvis äl?) flera gånger efter fl och det är ju skönt för det visar ju ändå att NÅT funkar även om det inte måste betyda att vi kan bli gravida utan hjälp. Man kan ju alltid hoppas även om jag är inställd på att vi kommer behöva hjälp även nästa gång... men vi har kastat kondomerna nu och kör på "blir det så blir det". På ett sätt vill man VERKLIGEN bli gravid NU men ändå gärna vänta ett halvår-ett år till. Men som sagt, det som händer händer!

Svar: Ja mens är ju helt klart ett bra tecken. Hoppas det händer!!!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela