dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Stök och lunch

Publicerad 2015-01-27 09:53:06 i Lillan, Livet som mamma, Lycka,

Lillan ligger i vagnen. Stökat järnet inatt, inte varit vaken. Men fäktats och stånkat som bara hon kan. Att hon inte vaknar själv av det där?! Vi vaknar iaf.. Nu sover hon och suger på händerna. Alla dessa nappar och så vill hon bara ha händerna och våra lillfingrar. Jag får dricka lite kaffe i lugn och ro, titta på slutet av Nyhetsmorgon. Tvättmaskinen surrar i bakgrunden. Sen ska vi ge oss iväg på lunch med vän som också är mammaledig. Livet känns bra, fantastiskt bra. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-01-27 12:06:03

Ja ibland undrar man om dom drömmer om nån mma-match eller nåt? Hahaha. E är också en riktig stökbökare i sömnen och hon vaknar inte men det gör vi... min vännina var tvungen att flytta in sin son i eget rum när han var 6 mån pga det men det är jag inte alls redo för än :) hon sover ju inte ens i egen säng än, hahaha! Herregud ja... men men! Huvudsaken att man får sova bra! Låter som ni har det bra :)

Svar: Jag tror faktiskt att det är precis just det de drömmer! ;) ja huvudsaken är att vi alla sover, kommer nog dela säng en lång tid framöver oavsett. För va mysigt det är! :)
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2015-01-27 14:39:00

Här är lillan likadan. Mer än en gång har jag kikat och trott att hon varit vaken när hon både pipit och fäktat =)

Svar: Det kanske är så de är de små liven!? Fäktningssugna ;)
Anna

Postat av: Emmet86

Publicerad 2015-01-27 15:44:28

Hej! Jag har nyligen hittat hit. Jag är mitt i IVF-karusellen, ruvar för andra gången då det första försöket inte tog sig. Undrar om du kände av några symptom innan testdagen, och när? Eller blev du chokad över +? Själv är jag på RD8 idag.

Postat av: Emmet86

Publicerad 2015-01-27 15:44:28

Hej! Jag har nyligen hittat hit. Jag är mitt i IVF-karusellen, ruvar för andra gången då det första försöket inte tog sig. Undrar om du kände av några symptom innan testdagen, och när? Eller blev du chokad över +? Själv är jag på RD8 idag.

Svar: Hej, jag hoppas att du får kliva av karusellen efter denna ruvartid! Jag hade ont i brösten och en hel del vad jag trodde var mensvärk. Men som förmodligen var växtvärk. Men jag vet inte vad det säger egentligen? Känns som att det är så olika för alla! Lutinus ( du nu tar det eller någon annan liknande medicin) kan ju ge de bieffekterna också. Det kan med andra ord likaväl ha varit det jag kände.. Hoppas som sagt att det går vägen för er, nu!!
Anna

Postat av: Tove

Publicerad 2015-01-27 18:23:22

Så härligt att höra att du mår så bra! Fortsätt så! :-)

Många kramar!

Svar: Tack snälla du, kramar tillbaka!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela