dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

The wonder weeks

Publicerad 2015-01-13 11:22:40 i BVC, Kärlek, Lillan, Livet som mamma,

Idag kommer solen till lillan. Inte rent praktiskt dessvärre, även om det är mer himmel och mindre snöstorm idag.. Nej utan solen i appen the wonder weeks tittar fram! Med andra ord ska fasen vara över och lillan glad igen! Eller?! ;) 

Nej, men jag tycker att det fungerar bra över lag. Hon blir ledsen när hon är trött, hungrig eller uttråkad (uttråkad blir hon lätt! Inget gulligt joller i babygymmet någon längre stund här inte ;) Eller, det är så jag tolkar det. Hon går att trösta - även om det tar tid ibland. Speciellt på kvällarna. Det jobbigaste nu är att hon absolut ska sova mig, i björnsele. Och att hon somnar sent, ca 1.00-2.00. Men efter det sover hon hjälpligt - äter förstås ett par ggr - till 9-tiden. Det bästa just nu är förstås att hon är här överhuvudtaget! ❤️ älskade unge! 

Alltså tror jag lite att appen stämmer. Vi får se inför nästa utvecklingsfas?! Spännande.. 

Nu - kors i taket - sover hon i vagnen inomhus. Det var länge sen jag lyckades få till det. Eller länge och länge - hon har ju bara funnits i drygt 2 månader.. Men skönt, vi får se hur länge det håller. Sen ska vi till BVC på första läkarbesöket! :) 

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-01-13 17:56:30

Den appen stämde otroligt bra tyckte jag när jag hade den, så hoppas solen stämmer :D

Svar: :) verkligen!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela