dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vägartorsdag 2

Publicerad 2015-01-15 07:39:48 i Vikt,

Dags igen, och denna gång hoppades jag på en sexa på vågen. Minst! ;) 

Så: 

- målvikt är 60 kg
- startvikt (1 januari) var 73,5 kg
- vägde som mest under graviditeten ca 88 kg (vet ej exakt eftersom jag blev "rädd" för vågen) 
- dagsvikt är 68,7 kg (förra veckan 70,1 kg) 

Små delmål är:
- 68 kg (invägningsvikt hos barnmorskan) 
- 65 kg (ivfstartsvikt) 

Japp. Jag är besviken. Det blev inga 3,4 kg till, eller ens 2,5 kg. Men får acceptera 1,4 kg nedåt. Det är ju bra, och nedåt iaf...

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-01-15 10:37:09

Men det är ju jättebra!!! Hejja!

Svar: Tack för hejarop! :)
Anna

Postat av: Escaping Reality

Publicerad 2015-01-15 14:41:33

Jag vet ju inte exakt hur du ser ut i kroppen eller om viktnedgång fungerar annorlunda efter en graviditet men generellt sett är 1,5 kg nedgång i veckan jättemycket! De flesta "bantarappar" och "bantarprogram" rekommenderar 0,5-1 kg i veckan som lagom, hälsosam viktnedgång för att man ska kunna behålla sin nya vikt lättare. Så var supernöjd med 1,5 kg!

Svar: Jag vet inte heller om det fungerar annorlunda? Ja, min viktapp föreslår 0,5 kg i veckan. Men jag vill ju gärna vara en av de där som kilona rasar av..men det är ju vad det är. Kanske ska vara nöjd med 1,5? :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela