dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vägartorsdag 3

Publicerad 2015-01-22 09:15:00 i Vikt,

Förra veckan fick jag se en sexa på vågen. Denna gång var lite delmålet att nå just delmålet på 68 kg. D.v.s. Inskrivningsvikten hos barnmorskan, redan då lite lätt överviktig, go och rund...men nej. Denna vecka är lite utav ett skräckscenario viktmässigt. Förstår inte alls vad jag gjort/inte gjort? Fortsätter det så här nästa vecka också så får jag nog gå över till lchf. Känner mig riktigt, riktigt besviken över detta. Fånigt kanske - men jag har kämpat på samma sätt som tidigare veckor, och så ger det ingenting...
 
Så: 
 
- målvikt är 60 kg
- startvikt (1 januari) var 73,5 kg
- vägde som mest under graviditeten ca 88 kg (vet ej exakt eftersom jag blev "rädd" för vågen) 
- dagsvikt är 68,5 kg (förra veckan 68,7 kg) 
 
Små delmål är:
- 68 kg (invägningsvikt hos barnmorskan) 
- 65 kg (ivfstartsvikt) 
 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-01-22 12:26:39

Åh känner med dig! Vet hur det känns! Samma för mig, har stått still några veckor, man blir ju så ledsen... fast man vet att man inte ska bli det för det kommer alltid bakslag! Nåja, jag försöker tänka på att jag känner mig faktiskt inte tjock? Märkligt då jag har 10 kilo kvar till "drömvikt"...får leva på det :) och jag har varit sååå dålig på att kommentera här, men nu ska läsas ikapp!

Svar: Ja när man liksom sliter med det och inget händer. Känns riktigt, riktigt trist! Bara att bita i. Men det blir lchf inom kort om inget händer. För det fungerar och jag mår bra av det. Måste bara kolla med BVC om amningen kan påverkas... Skönt att du känner så. Och man ska ju bara utgå från sig själv och ens egna utgångspunkt. Är du nöjd så är det bra!! Sådeså!
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-01-22 20:05:23

Förstår att du är besviken, man blir ju det! Jag är värdelös på långsiktiga mål, det måste gå fort! Körde lchf efter Vega och det funkade jättebra, gick ner de sista kilona snabbt men mjölken sinade och barnmorskan skällde ut mig :) Min svägerska gick ner 35 kilo med Viktväktarna när hon ammade, de har ett speciellt program för ammande mammor, det kanske skulle vara något?

Svar: Jaha..lchf har den inverkan på bröstmjölken..misstänkte nästan det..ja, jag vill ju inte att mjölken ska sina.. Det är det ju inte värt. Vill inte heller hålla på i all evighet. Vill liksom bli av med kilona så jag kan slappna av sen. Kanske skulle kolla på Viktväktarna..får fundera lite..
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-01-23 13:51:48

Jag tänkte att det är bra att äta feta produkter för då blir mjölken fet, men det behövs visst kolhydrater också...Det är väl lite för extremt helt enkelt. Och jag tycker inte heller att det är värt det, jag tycker det är supersmidigt med amningen så man vill ju inte "förstöra" för sig själv med bantning, men som sagt att vänta är tråkigt :)

Svar: Ja det är ju det..men vill hemskt gärna amma. Så det får bli väntan då kanske...och hoppas att man blir av med nått kilo till och köra stenhårt när hon börjar äta lite här hemma. Är ju faktiskt inte SÅ långt kvar ändå..hhhmmm..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela