dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vikt

Publicerad 2015-01-08 08:42:27 i Vikt,

Första "vägartorsdagen"! 

Som sagt: 
- målvikt är 60 kg
- startvikt var 73,5 kg
- dagsvikt är 70,1 kg

Små delmål är: 
- 68 kg (invägningsvikt hos barnmorskan)
- 65 kg (ivfstartvikt) 

3,4 kg på en vecka känns ändå bra. Om det inte fortsätter så, så vet jag att jag kommer bli besviken dock..vilket är dumt. Men skulle jag vara nere på 60 kg om fyra veckor, dvs lyckas bli av med 2,5 kg i veckan så kommer jag vara väldigt nöjd! Inbillar mig att det är lättast i början..vi får se? Tror inte det kommer gå i samma fart sen.. 

Hade tänkt pausa idag och stanna inne från promenad för att det spöregnar..men detta taggar mig - det blir promenad idag också! Definitivt! Nu ska jag ägna mig åt lillan som är på sitt allra bästa humör på morgonen, kvittrar och ler! ❤️

Kommentarer

Postat av: Drömmar och längtan

Publicerad 2015-01-08 10:29:56

Hurra vad bra du är!!! Tyvärr är det ju så att det brukar rasa fort i början men jag tänker allt ner är bra! Och vem vet, det kanske fortsätter i samma takt... här står det still och jag blir sååå trött. Däremot tror jag det är mens på g och då brukar jag bli sjukt svullen..........

Svar: Haha, tack! :) ja, men kanske tur att det river igång lite i början så man blir lite taggad! ;) sen får vi se hur det har tagit sig till nästa torsdag! Spännande om inte annat.. Mens säger du, första sen förlossningen? Då blir man ju lite svullen...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela