dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Naglar

Publicerad 2015-03-06 07:28:33 i Livet som mamma,

Hur gör ni med bebisnaglar? 

Jag har filat. Fungerar knappt..filar och filar. Känns aldrig som att det blir bra. Klippa vågar jag inte göra. Fullkomligt livrädd att komma åt små fingrar. Den här damen ligger ju aldrig still. Och när hon väl sover får ingen eller inget röra henne, hon sover jue! ;) Väck aldrig den björn som sover.. Jag biter av hennes naglar. Galet? Kan tyckas. Men ger bäst resultat hittills... Tankar kring detta?! 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-03-06 09:53:03

Vi har köpt ett nagelkit från Esska, där är det med en liten tång(?), typ. Den använder vi :) http://www.esska.nu/sv/tillbehor/nagelvard/nagelvardset.html
Finns på mataffärer :) fila funkar ju inte och har aldrig gjort här! Tar ju hundra år och tålamod är inget varken barnet eller mamman besitter ;)

Svar: Jag törs inte använda tång! Har köpt ett klippkit, men det går inte! Hennes händer är i konstant rörelse!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-03-06 16:47:03

Vi klippte alltid när hon sov förut, hon vaknade inte av det...men jag förstår dig...väck inte björnen ;)

Svar: Nope! Vågar inte. Inte det heller ;) Hon har svårt att somna och vaknar av allt..my God! ;)
Anna

Postat av: drommaromettplus

Publicerad 2015-03-06 17:22:03

När min dotter var liten så brukade jag bita av hennes naglar, jag tycker också att det blev bäst.

Svar: Där ser man! Inte bara jag som har sånna idéer! ;)
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-03-07 18:48:59

Jag klipper i kanten och sedan drar jag av resten.

Svar: Smart!
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-08 16:21:56

Har en 2-månaders som sover som en stock och då passar jag på att fila. Provade med nagelklippare men tyckte att det kändes läskigt...

Svar: Perfekt om de sover tungt! Skönt!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2015-03-08 22:03:38

Min sambo får klippa vår med en liten sax, jag vågar inte än. Han håller i hela handen inklusive fast handleden så hon inte kan rycka till.

Svar: Du är som jag..;)
Anna

Postat av: Sanna

Publicerad 2015-03-11 09:37:28

Jag klipper med liten nagelklippare medan hon ammar - då är hon så fokuserad på det så det funkar... fast jag måste hålla i handen, men hon blir inte ledsen eller arg... Jag klipper lite i taget, hellre göra det lite oftare än att råka klippa för mycket 😱

Svar: Absolut, hellre lite oftare.. Skönt att hon är still när hon ammar!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela