dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Negativt

Publicerad 2015-05-26 08:57:07 i Längtan, Sorg,

Lyckades leta fram ett test i det tidigare befintliga jättelagret. Ett endaste test fanns kvar. Det såg jag som ett tecken. Ett tecken att testa. Naturligtvis va det negativt. Ett sting av sorg. Ännu ett negativt test. Fast jag egentligen inte vill bli gravid nu. Eller vill och vill. Jag kommer nog alltid bli glad av ett positivt test, eftersom vi hoppas på, och gärna vill ha, syskon till Nellie. Men kanske inte just nu. Men ändå blir jag lite ledsen. Varför är det så? Är längtan redan så stor? Eller har det med alla sorgliga negativa test tidigare - den ofrivilliga barnlösheten som vi nu ju faktiskt är "botade" mot. Eller blir man någonsin botad mot den sorgen? 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2015-05-26 09:35:33

Jag tror att det är det man gått igenom som gör att man alltid kommer känna en besvikelse vid ett negativt test. Kanske är det rädslan över att behöva gå igenom allt igen? Ja jag vet inte jag... Men det kan ju faktiskt vara ägglossningen du känner också, jag kände den tydligt de få gånger jag hade det efter graviditeten med E. Kram!

Svar: Ja kanske? Vill ju inte ens bli gravid nu dock. Och vi har ju blivit gravida själva, plus ett gäng med fina embryon i frysen, men ändå..konstigt. Fast kanske ändå inte? Jag vet inte? Man har kanske blivit lite knäpp av allt som varit.. Har tänkt på att det skulle kunna vara äl. Men det har liksom varit värk några dagar, ibland en, och sen har det gått över. För att sen komma tillbaka dagen därpå, eller veckan därpå! Inget mönster bara kraftig värk från och till. Ologiskt. Fast min kropp har ju visat sig vara just oberäknelig och logisk! ;) kram!
Anna

Postat av: My Joxell

Publicerad 2015-05-26 10:39:41

När jag slutade amma så hade jag mensvärk till lch från i ungefär en månad så började tänka att tänk om jag är gravid, för kändes som i början av graviditeten med växtvärken. Men efter ungefär en månad kom mensen :)

Jag tror att en sån resa sitter kvar i en alltid och man kopplar känslorna till hur det var. Håller tummarna att det går smidigt med en graviditeten när det är dags sen <3

Svar: Det här började konstigt nog när jag fortfarande helammande.. Men det är väl som för dig säkert, kroppen håller på att ställa om sig och förr eller senare (vilket är mer vanligt för min kropp ;) kommer säkert mensen.

Det är säkert så, negativt test är dåligt. Oavsett när. Bara för att man varit där man varit. Tack för dina tummar! :) kram!
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-05-26 14:33:51

Äsch vad tråkigt. Även om man inte vill bli gravid så skulle man ju ändå alltid bli glad, konstigt det där. Det värsta är ju ändå alla spratt som kroppen spelar en, det är alltid jobbigt att inte veta

Svar: Ja - kroppen äro outgrundlig ;) Och tråkigt är det. Även om jag inte vill. Konstigt..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela