dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

6.00

Publicerad 2015-11-04 07:05:24 i Försöknummer2,

Ältest var väldigt negativt 6.00 i morse. Har för mig att jag läst någonstans att man inte ska testa innan 10 på morgonen. Det har alltid gett utslag för mig tidigt på morgonen om det varit något. Men det kan ju förstås ha förändrats. 

Ska testa att hålla mig och testa lite senare igen. 

Antingen så är det enligt ovan. 
Eller så har jag missat äl. 
Eller så var det ingen. 

Det visar sig om 12 dagar (eller om min lutefas förändrats och den numer är 14, eller kanske tom 16 dagar?). 

Efter tips här på bloggen kanske det vore något med tempkoll fortsättningsvis? 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-04 18:20:51

Tempa borde funka, men du måste ju ha tempat i några månader innan du kan se ett eventuellt mönster. Plus så är det lite opålitligt tycker jag eftersom de kan visa fel grader om man sovit mindre osv på natten, klivit upp senare. Varför struntar du bara inte i de där testandet? Det tar ju bara sjukt mkt energi och tid. Vill ni ha ett barn till så vänd er till vården då det är dags att börja försöka. Lycka till

Svar: Ja med de här never-ending-cyklerna så vet jag inte om jag kommer orka och ha möjligheten att tempa så länge som det krävs. Om en cykel till tar 2 månader så hinner vi ju i princip göra en ivf innan temp kanske säger något..

Du har SÅ rätt, jag borde bara strunta i det! Men så gnager det där om att det faktiskt har gått en gång förut. Själva. Plus mitt kontrollbehov. Jag vill förstå min kropp!

Men vi får se var vi landar..och tack för lycka till:et! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela