dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Ältest

Publicerad 2015-11-03 14:52:26 i Försöknummer2, oro, Ångest,

Jag är så motsägelsefull så jag vet inte vad. Om vartannat kastas jag mellan att skita fullständigt i test för att det bara skapar ångest. Till att gå tillbaka till kontrollbehovet och viljan att testa och få kontroll. Det skapar ångest oavsett. Allt är helt enkelt så förbannat ångestladdat i detta barnaskaffande och drömmar om barn! Damn IT! 

Tog iaf ett ältest idag 14.30 för att jag har haft sån "mensvärk" under dagen. Cykeldag 49 idag. Och jag tycker att det var ett starkt test. Även om det inte var positivt. 

Undrar hur det ser ut imorgon? Eller kanske rent utav testar ikväll igen för att se? Det värsta med att testa på dagtid är att man ska försöka hålla sig så länge som möjligt. Jag är så galet kissnödig. Jämt. Och har alltid varit. Knipövningar borde verkligen bli en del av min vardag! Är värdelös på det! 

Nåja. Vore ju bra med en äl nu. Så att cykellängden åtminstone kan stanna på runt 60 dagar. Kroppen. Kroppen gör mig galen! 


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-03 22:40:46

Om du vill få koll på kroppen och se om och när du har haft ägglossning så är det enkelt och billigt att ta tempen varje morgon och föra in i en app ex ovu view eller liknande. Då ser man på temphöjningatt äägglossning har varit. Då slipper man undra. Funkar jättebra. Men man måste ta tempen direkt när man vaknar innan man går upp och helst ungefär samma tid varje dag. Det är billigare än ägglossningstest om man har oregelbundna cykler.

Svar: Tack för tipset! Har nog inbillat mig att det inte fungerar på någon med dessa mensperioder och ägglossningar i tid och otid. Men jag borde kanske ge det en chans.. Men hittade inte appen du nämner? Har du också oregelbunden mens och har fått koll på cykeln på detta sätt?
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela