dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Chock

Publicerad 2015-11-17 14:26:58 i Försöknummer2, Graviditet,

Vi är lite i chock här hemma. Lyriska. Men realistiska och ödmjuka inför allt som kan gå fel. Och samtidigt överlyckliga att vi mycket väl kan bli föräldrar i juli. Igen. Vi kan få den stora äran att ge lillan ett syskon. 

Det är konstigt och fantastiskt på samma gång. Ska försöka få till ett ultraljud. Vi får se hur det går med den saken? Vi får väl betala för det i värsta fall. Det är så långt tankarna sträcker sig nu. 

Det, och att jag har en bjudning ikväll som gör att jag måste erkänna att vi plussade igår. Ingen köper att jag inte dricker vin. Ingen tror på penicillin eller annan lögn. Det känns bättre att lägga korten på bordet. Typiskt. Hade gärna hålla på det ett tag. Men de kommer få tystnadsplikt. Och litar på dem, så det är som det är. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-11-17 20:21:27

Det är verkligen helt otroligt! Jag kände det lite på mig faktiskt...;) Ring kvinnokliniken och prata med dom, jag fick ett tidigt ultraljud lätt fast alla sa att de inte gjorde såna hur som helst. Behövde bara förklara vår historia så fick jag en tid. Men skönt att ni kan boka ett privat och betala om de säger nej, det finns ingen här som gör privata ul.
Men ååååhhh det är verkligen häftigt det här, håller alla tummar och tår att inget går fel, och det tror jag inte heller! Det är MENINGEN! Sorry för min överentusiasm tidigare, haha! Jag blir bara så glad för er skull! Kraaaam

Svar: Det ska jag göra! Ja det är skönt att man kan få ett privat. Men jag tror faktiskt att Mvc/kvinnokliniken skickar en på ul per automatik om man säger att sista mensen var i sept. Trots hela historien. Bara för att fastställa. Men vi får se?

Tack för dina tummar och tår! Uppskattar din entusiasm! :) hoppas du har rätt, att det är meningen att det skulle bli så här! Kommer dock bli skönt med ett vul, och framför allt ett kubtest. Hoppas vi hinner det innan vi åker..

Galet! Förstår det inte riktigt än. Känner ganska mycket växtvärk i magen. Men känner mig förhållandevis lugn iaf. Det känns som att jag förstås skulle bli ledsen om det inte gick vägen, klart missfallet påminner..men denna gång har vi vår tjej. Jag vet att vi kan bli gravida. Att jag har genomgått en graviditet. Tryggare.

Nu är det bara att vänta och hoppas! Tack igen för din entusiasm! :) kram
Anna

Postat av: Nathalie

Publicerad 2015-11-17 22:13:11

Stort grattis till graviditeten!!!! Har följt dig sen innan du blev gravid med dottern. Jag hatr själv nån "släng av pco" och vi fick efter upprepade pergotime och puregonbehandling vår efterlängtade dotter i januari. Detta ger mig hopp om att det faktiskt kan fungera av sig självt trots tidigare hjälp. Håller alla tummar för att det ska gå vägen för er! Ska bli spännande att följa graviditeten!

Svar: Tack snälla du! Va roligt att du läst så länge! Stort grattis till din dotter, va härligt! Jag hoppas det fungerar för er också nästa gång! Tack för dina tummar, det värmer! :)
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-18 19:02:31

Va roligt! GRATTIS! Följt din blogg länge men har nog sällan eller aldrig kommenterat. Kom in på din blogg efter massa sökande om pco.
Hoppas, hoppas, hoppas att allt går bra! 😊

Svar: Tack snälla du! Kul att du följt med länge! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela