dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Funderar och funderar

Publicerad 2015-11-01 21:29:29 i Bitterhet, Försöknummer2, oro, Ångest,

Jag vet inte vad jag ska tro om denna cykel? Först mellanblödningen som jag trodde var mens men som gick över. Som man skulle kunna ha trott va en älblödning. Men om det nu var det så borde jag ha fått mens nu. Och menscykelns antal dagar som nu är uppe i 48 till antalet. Ställde ju in mig på 43-44. Och efter att den håller sig så två ggr så..ja..trodde jag liksom något. För det har aldrig hänt tidigare, mellan avslutat p-pillerintag och graviditet. Så nu står jag här och tänker att graviditet är en vettig förklaring. Men jag tror verkligen inte att jag ens är lite gravid. Så jag har inte någon lust att ta ett graviditetstest - för jag är så satans trött på besvikelsen det ger varje gång med ett negativt test. Borde jag bara bita ihop och vänta på gyntiden och se vad de säger? Strunta i den här cykeln och hoppas på 43-44-dagars fortsättningsvis. Är det en månad utan ägglossning som helt enkelt gör att det kommer behövas hjälp för att knuffa igång systemet igen? En blödning på villovägar som behöver hjälp på traven? Jag blir så galet less över hur mycket det här upptar min tankeverksamhet. Less på mig själv. Less på min hemska oregelbundna kropp som inte kan ge mig ens den långa cykeln på en regelbunden basis. Less, less, less. 

Känner mig lite schizofren när jag kastas mellan min överväldigande lycka över min underbara dotter och min sorg i att ständigt räkna och fundera över menscykler och eventuella framtida syskon. Sååå less. 

Ny vecka, nya tag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela