dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 6 (5+5)

Publicerad 2015-11-30 08:11:40 i Försöknummer2, Graviditet, Lillan, Livet som mamma,

Det blev en bättre dag dagen efter. Jag har julat ner mig totalt! Kanske va det det? Bakat pepparkakor och lussebullar, gjort en adventskalender av pepparkakor. Lyssnat på julmusik. Satt hyacinter. Hängt upp stjärnor. Njutit av att iår får vi fira jul med barn. Det fick vi förra året också. Men då var hon mer ett skrikande paket. Nu är hon ett barn som leker och uppskattar. Jag tycker definitivt att det är roligare att vara småbarnsmamma än spädbarnsmamma. Om man får säga så...

Iaf. Jag känner fortfarande väldigt, väldigt lite. Eller inte alls. Har inte blivit toknegativ. Men inte heller glad över att må bra. Så att säga. Jag bara är helt enkelt. Gör mitt bästa för att tiden ska gå. Ibland lyckas det ibland lyckas det mindre bra. Till saken hör att plutt har varit och är extremt förkyld. Så vi kan inte göra så mycket. Ingen öppna förskola, inge minisats. Vi är ute och leker - men det är inte så många andra som är nu. Så hon får inte så många kompisar i parken.. Nåja, det går väl över? I helgen åker vi till kusiner iaf. Det blir kul. För dem kommer jag berätta. Känd vindrickare som jag är.. Svårt att dölja mao.. 

Nästan 15% av graviditeten har iaf gått, om den nu fortlöper som den ska, och det känns overkligt. Drygt två veckor till gyn. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-11-30 20:12:32

Jag gillar också småbarnslivet mer än spädbarnslivet, man får göra det tycker jag :) alla är vi ju olika!
Jag vet känslan, man bara vill att tiden ska gå typ, fast ändå inte för man vill vara här och nu med barnet man redan har liksom...svårt men man får försöka ta en dag i taget och njuta (mmm lätt som en plätt......).
Hoppas lillan kryar på sig snabbt :)

Svar: Du har rätt! Alla är vi olika. Hörde så många "njut av att hon är liten" när hon var spädis bara, men jag ville bara att hon skulle bli större, och jag tänker likadant nu.. Koliken kan hu helt klart ha spelat in också.. Ja, det kommer bli en konstig tid - som du säger, längta bort, fast ändå inte. Tack! Hoppas det med, mycket snooor..blir tokig..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela