dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Pergotime

Publicerad 2015-09-15 12:25:39 i Försöknummer2, oro,

Undrar om man kan få pergotime igen av läkare? Bara sådär? Eller om det ska utredas och krånglas igen innan det skulle bli aktuellt. Ivf-läkaren sa visserligen att pergotime inte fungerade på mig. Men kom igen, det är enda gången i min menshistoria som cykeln legat på 36 dagar. Så någonting måste pergotime väl ändå ha gett. Tänker jag. Lilla jag. 

Oron ligger nog i att det ska ta lika förbaskat lång tid igen. Och att man därför behöver börja slåss för saken redan nu. Herregud vad jag ältar detta! 

Om man bara kunde få lite framtidsinfo: "ja det kommer ta tid igen, ja ni kommer få göra ivf igen, men om tre år, då, DÅ har ni er lilla nummer 2 här". Fine. Då kan jag leva med det. Då kan jag acceptera. Gå vidare. Släppa taget lite. Inbillar jag mig iaf. Men det är väl det som är livet antar jag. 

Pergotime. Undrar om man kan få det utskrivet bara sådär...? 

Kommentarer

Postat av: drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-09-15 19:34:09

Ja men det är ju just det där att inte VETA. Det var samma för mig första gången, om nån bara sagt när karusellen började att det skulle lösa sig, det skulle komma ett barn, då hade man inte mått så dåligt och ältat så mycket. Det är för att man har den jobbiga resan i bagaget, man är livrädd för att få gå igenom samma igen samtidigt som att man gärna gör det om det resulterar i ett syskon. Och ja, det är livet, att inte veta. För vad vet vi egentligen? Bara det vi har exakt just NU.
Och ang pergotime vet jag inte? Jag var tvungen att göra VUL hela tiden när jag fick pergo men så kanske det inte var för dig?! Verkar så olika det där...

Svar: Ja det är ju det. Det känns som att ens familjeliv ligger i någon annans händer. Lite förnedrande kan jag tycka, samtidigt som det är fantastiskt att hjälp finns förstås.

Det är nog som du säger. En massa VUL med pergotime. Jag har nog förträngt det.. Sen tror jag att läkaren slarvade en gång med oss. Men minns inte riktigt..

Ältandet gör en knäpp!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela