dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Läckage

Publicerad 2016-04-16 07:22:56 i Graviditet, Livet som mamma, Längtan,

Vi är inne på tvåsiffrigt till BF. Längtar till juli! Njuter av att "bara" ha en. Men längtar ändå! 98 dagar kvar, overkligt. Kan ju förstås bli färre dagar beroende på läkarens utlåtande...

Iaf, vaknade 4 inatt av att jag var kissnödig som tusan, inte helt ovanligt. Men just det har jag faktiskt klarat mig ganska bra utan, det var värre vid första graviditeten. Efter en lite halvstrulig tidig natt låg plutt bredvid mig i sängen, självklart vaknar hon till och gnyr, extremt närhetsbehov just nu. Det är som att hon fattar att hon snart kommer vara tvungen att dela vår uppmärksamhet med en till! Vill inte att man ska "lämna" henne - om så ens för att springa toaletten. När jag vaknar är jag helt blöt över höger bröst. Tror att lillan kissat på sig/dreglat/jag har dreglat - förklaringar far genom huvudet innan jag inser att det är bröstmjölk. En stor rund fläck över hela bröstet/t-shirten jag sover i. 

Herregud, jag ska snart amma igen! 
Ha en fin lördag! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-16 15:22:58

Coolt! Är också inne på två siffrigt idag :) beställt vagn idag, kändes stort! <3 har inte märkt nått läckage än, nog olika? Hade du det första grav med? Kram/ Karin

Svar: Oh, vi beställde också vagn häromdagen. Eller en del till till vår bugaboo, syskonvagn it is.. Ja jag läckte ganska tidigt - tror jag? Typ vecka 25-26 då också - men inte så här mycket..nu var det verkligen blött! Haha..kroppen alltså.. Kram!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-04-16 20:01:06

Så spännande! Tiden går så fort! :) snart sitter du där med lillen i famnen!!!

Svar: Ja det är galet! Tyckte DU plussade nr 2 nyss! Nu är hon flera månader och VI är gravida..märkligt hur livet kan vända, tackolov för det (även om det är tufft med små många ggr...)!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela