dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Snitt?

Publicerad 2016-04-12 20:45:24 i Barnmorskan, Förlossning, Försöknummer2, Graviditet, oro,

Tog upp det med barnmorskan och hon var jätteförstående. Hon poängterade att det inte behöver gå lika illa denna gång. Men förstod absolut oron inför det. Jag slapp - jag tror jag kan kalla det "slapp" - gå via deras läkare på mvc. Och hon skickade en remiss direkt till sjukhuset vi valt att föda på. Så nu ska jag avvakta och se bara, bli kallad på samtal dit. 

Jag känner mig dock lite förvirrad. Såklart tänker jag till efteråt och inser att jag inte är helt på det klara med vad som sas när jag väl stängt dörren om mig hemma. Barnmorskan sa, "det är ju din kropp och det är du som bestämmer". Men hon sa även "sen är det läkaren du träffar på sjukhuset som tar ett beslut". Då är det ju inte "min kropp, jag bestämmer". Eller? 

Fan också. Förvirrad. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-04-13 09:26:20

Nä. Av erfarenhet vet jag ju det, inte alls min kropp mitt beslut. Det var en manlig överläkare i 60årdåldern som bestämde över min kropp. Nu gick det ju bra och det är jag evigt tacksam för. Hoppas verkligen att det blir som DU vill!!!

Svar: Hmm..varför blir jag inte förvånad..så är säkert inte alla män i 60-årsåldern..men ja, du förstår nog hur jag tänker.. Tack! Ja jag är fortfarande lite upprörd över att det inte blev som du ville när du ville något med DIN kropp..även om det nu gick bra tackolov!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela