dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Tre av nio (vecka 18, 17+6)

Publicerad 2016-02-20 02:50:29 i Framtidstro, Livet som mamma, Lycka, Längtan,

Trodde aldrig jag skulle säga detta men jag längtar lite, lite hem. Har börjat fundera mycket på rulet. Tror det är mest därför. Vi njuter och har det fint, nyper mig i armen och försöker komma ihåg hur mycket jag kommer sakna detta när vi är hemma: Ta dagen som den kommer. Bada lite. Leka i skuggan. Äta något gott. Det är en fantastisk tid. 

Men ändå längtar jag lite hem. Till det som kommer. Till att beställa ny vagndel. Till att faktiskt gå till jobbet några månader. Till påsk när hela familjen kommer samlas. Det tyder väl bara på att jag har en vardag hemma som jag uppskattar antar jag. 

Nu har vi en bättre utlandssemester kvar. Tre härliga veckor. Vilket betyder att nästan sex veckor passerat av våra närmare nio veckors verklighetsflykt. Njuta. Sen vardag. Lillklutt bjuder just nu på sovmorgon och jag vaknade tidigt förstås.. Livet som mamma ❤️

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-20 11:40:45

Åh njut! Men nog sunt och vanligt att längta hem lite efter ett tag ;) när hade ni RUL? Vi har snart! Tis! Håll tummarna. Tyvärr har jag den senaste v fått besvär med halsbränna som kommer och går ( speciellt i samband med mat), så få bli ett besök till Apoteket idag. Nåja, nått ska man väl ha ;0 hehe tycker mig ha känt fladder/sprattel/ kurr även ibland under dagtid tex häromdagen när jag satt på jobbet! Häftigt! <3 ha det så gott i solen nu, idag är det regn och blåst här. Kram/ Karin

Svar: Det är väl så.. Vi har rul 16 mars. Landar i Sverige 14e. Håller tummarna på tisdag! Jobbigt med halsbränna, aldrig haft själv, men min man har ofta jätteproblem med sånt. Häftigt med kurr och fladder! Magi! ❤️ kram!
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-23 10:37:14

Hej! Vill bara säga att vi gjorde RUL idag! Allt såg bra ut! Fantastisk känsla! Livets mirakel 💜 Min halsbränna har blivit bättre nu när jag tar medicin ( sån som rekommenderas) smakar blä men får stå ut ;) v 18+1 idag. Känner rörelserna tydligare nu :) håller tummarna inför ert RUL! Kram/ Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-23 10:37:15

Hej! Vill bara säga att vi gjorde RUL idag! Allt såg bra ut! Fantastisk känsla! Livets mirakel 💜 Min halsbränna har blivit bättre nu när jag tar medicin ( sån som rekommenderas) smakar blä men får stå ut ;) v 18+1 idag. Känner rörelserna tydligare nu :) håller tummarna inför ert RUL! Kram/ Karin

Svar: Härliga nyheter, så skönt! Grattis! Skönt att halsbrännan är bättre även om det äckligt.. Känner lite grann, ligger just nu på mage och känner lite ryck långt ner i magen. Galet! Tack! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela