dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 17 (16+6)

Publicerad 2016-02-13 05:05:05 i Graviditet, Livet som mamma, oro,

Växtvärk. Mycket växtvärk idag. Trött konstant. Bett en snart besökande till oss här nere att köpa med järntabletter och hoppas att det kan hjälpa. Känner mig ganska graviditetsgrinig och ja, jag antar att man kan ha en dålig dag även fast man äter frukost till denna utsikt: 
Bortskämd. I know. 

Kan även bero på att jag precis snackat dengue- och zikavirus med en bordsgranne. Mygg känns som min livsfiende just nu. Det går inte att skydda sig helt. Och ja, jag är orolig. Vi gör så gott det går. Med långärmat och myggmedel på kvällarna, även myggmedel på dagarna eftersom mycket tid spenderas i skuggan. Men en oro finns där. Framför allt för dengue. Zika är inte ens i närheten av denguehotet här. Men kan även det - om man har otur - skada ett litet foster i en mage. Och även om det dessutom, som med mycket annat, är värst de första tolv veckorna så finns oron där. 

Annars njuter vi såklart. Även om jag är graviditetsgrinig just idag ;) 


Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-02-13 07:21:26

Haha ja du, bortskämd kan man vara men man får klaga ändå ;) själv sitter jag i soffan sen några timmar tillbaka med en bebis som vägrar sova nån annanstans än på mig...suck. Visst är det mysigt ibland men just nu vill jag bara soooovaaaaa!
Jobbigt att oroa sig för sånt där skit, usch! Som att man inte oroar sig nog ändå...
Den där utsikten ser ju heeeelt fantastisk ut, vill också! Fast helst själv, haha ;)

Svar: Ojdå, know the feeling efter att ha använt björnsele mer eller mindre permanent i fyra månader...gaahhhhh..det är gulligt. Ibland. Hoppas hon närhetstankat klart snart så du får sova! Ja det är ju ett jäkla oroande över lag..och så detta också..tur att utsikten väger upp lite iaf.. Och jag håller med, det vore inte helt fel att ligga i en hängmatta med en fruktdrink en vecka själv..semester med barn är en helt annan semester än semester...;)
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-13 17:40:44

Låter inget vidare med myggen, kan förstå din oro! Appråpå gravidgrinig- det var jag också i fm ( speciellt på stackars mannen) hehe ;) blev bättre efter våfflor, sylt och grädde och en kaffe på stan :) mm gott!! Nyttigt?! Lagom ;) har lite små ångest för här äts choklad, lakrits, glass och kakor lite för ofta - hrm! ;) men såååå svårt att låta bli. Å andra sidan äter jag bra mat ( för det mesta!) haha ikväll blir det tjejmiddag! Kul! Njut av semesterparadiset :) kram/ Karin

Svar: Nä myggen är lite läskigt.. Man får vara både gravidgrinig och unna sig lite gott tycker jag att vi bestämmer! :) ha en mysig tjejmiddag! Kramar
Anna

Postat av: Https://storstadskvinna.blogspot.fi

Publicerad 2016-02-21 08:18:42

Avundas er. Värme, sol och bebis i magen. Fast nöjer mig med bebis nu efter första IVF:en nästa vecka 😎
Njut av värmen

Svar: Håller tummarna för bebis i din mage!!!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela