dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 12 (11+0)

Publicerad 2016-01-03 22:11:18 i Försöknummer2, Graviditet, Lillan, Livet som mamma, oro, Ångest,

Ja vi hoppas innerligt att anledningen till att plutt nu vägrar sova är friskhet. Hon har de senaste två dagarna slocknat som ett litet ljus trots tre timmarsnap mitt på dagen. Detta fungerade icke idag. Vi gav upp och resultatet är legobyggande tjej på vardagsrumsgolvet i skrivande stund, 22.00. Vad gör man? 

Tiden tickar på trots allt och vi närmar oss såväl kub som avresa. Ser fram emot att få det förstnämnda överstökat. Är mer än lovligt nervös och att jag idag gick in i vecka 12 lugnade knappast några nerver. Tilltog kanske snarare? Kubet innan Nellie då vi fann vårt MA är skrämmande nära i minnet. Kanske tydligare i minnet, tragiskt nog, än kubet som sist gick bra. Alldeles fantastiskt bra till och med. 

Nu är det tunnelseende fram till måndag när vi kan pusta ut i vad åtminstone kommer vara information svart på vitt. Vågar inte tro något alls baserat på vad jag känner/inte känner. Ena dagen känns det som att jag är supergravid, nästa inte alls. Det är jobbigt. Men jag vet ju att det är inget jag kan göra åt saken. Kanske vågar jag tro mer på ett syskon om kubet går bra? Kanske? 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-03 22:21:32

Hoppas! Vilket datum har du kub? Det är ju lite läskigt det är det, men försöker ändå att tro på detta! Det kommer nog gå bra! Håller tummarna.Kram/ Karin

Svar: Tack, håller mina för dig med! 11e är det dags! Kram
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-03 22:31:37

Känner du också som lättare mensvärk ibland eller som det drar/ sträcker mot nedre delen av magen, typ nästan äggstockarna? Känner så ibland, inte varje dag. Skulle tro det är livmodern som växer och att legimenten dras ut.... / Karin

Svar: Hade mycket mensvärk (växtvärk) i början. Nu, knappt alls. Kan inte påminna mig att jag hade det särskilt länge vid förra graviditeten heller.. Men det kan dra lite ibland, när jag hostar eller reser mig hastigt eller så? Usch, jag orkar knappt analysera för att jag får ångest... :( gaaah, sånt här gör mig knäpp! Måtte det bli elfte FORT! När har ni kub?
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-04 10:01:05

Ja ingen ide att analysera! ;) svårt att låta bli ibland. Idag känner jag mig bara misströstan.... Jobbig känsla. Vi kommer ej göra kub men gör ett UL den 12/1, för till v 18 känns långt. Håll tummarna! Krya på er. Kram/ Karin

Svar: Ja det är ju det! Man slita mellan analys, hopp och förtvivlan! ;) så va det ja, det tror jag du sa. Det låter bra med ett ul däremellan så ni slipper vänta så länge. Skönt med bekräftelse runt de första 12 veckorna, förhoppningsvis möjliggör det lite mer avslappning.. Håller tummarna, hör av dig och berätta på tisdag! :) tack, vi kämpar på i sjukstugan och hoppas hela tiden att det var sista spyan..😁 kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela