dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 16 (15+1)

Publicerad 2016-01-31 15:28:26 i Graviditet, Kärlek, Livet som mamma,

Inget direkt nytt på graviditetsfronten. Mer än att magen har blivit större, och fort har det gått denna gång. Foglossningen håller i sig till och från. Och jag har ett skumt förhållningssätt till mat. Haft många veckor nu. Lite ofrivillig vegetarian kan man kalla det. Har ett sjukt sug efter lakrits dessutom. Inte helt lätt utomlands. De jobbar väldigt lite lakrits. Ett lyxproblem. Idag kom jag över en påse iaf. Lycka i en liten lakritshög! 

Denna graviditet har varit så annorlunda mot förra att jag får för mig att det är en pojke. Men på något konstigt sätt tror jag ändå att det är en till tjej. Kunde inte bry mig mindre, vill ju bara att den ska vara frisk! Men klart man är lite nyfiken. Vi gör som sist - frågar barnmorskan om det är tydligt vad det är för kön. Om det är tydligt vill vi veta. Eller jag vill. Och maken säger att jag får bestämma. Okej då säger jag! Den 16 mars ska vi på rul. Några dagar senare ska jag tillbaka och jobba några månader. Känns märkligt. Men ska bli kul. 

Dit är det dock ett bra tag. Vi fortsätter njuta i vårt lilla paradis så länge. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-31 23:18:27

Härligt! Japp lakrits är gott! Själv är jag just nu väldigt förtjust i choklad ;) Åt en liten bit lindt choklad med havssalt :) mums! 16/3 för RUL spännande, vilken v är du då i? I morgon ( 1/2) är jag i v 15+0. Ska göra RUL 23/2, kommer då vara i 18+1. Känner inte av något speciellt just nu. Längtar till jag kommer känna " fladder" och sen sparkar. Lite overkligt ibland det här!! :) Sist på UL ska BM att min moderkaka ligger i framvägg, så då kan sparkar och sånt kännas lite mindre förstod jag det som. Spännande det här! :) ha det gott! Njut av lakritsen :) kram/ Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-31 23:18:29

Härligt! Japp lakrits är gott! Själv är jag just nu väldigt förtjust i choklad ;) Åt en liten bit lindt choklad med havssalt :) mums! 16/3 för RUL spännande, vilken v är du då i? I morgon ( 1/2) är jag i v 15+0. Ska göra RUL 23/2, kommer då vara i 18+1. Känner inte av något speciellt just nu. Längtar till jag kommer känna " fladder" och sen sparkar. Lite overkligt ibland det här!! :) Sist på UL ska BM att min moderkaka ligger i framvägg, så då kan sparkar och sånt kännas lite mindre förstod jag det som. Spännande det här! :) ha det gott! Njut av lakritsen :) kram/ Karin

Svar: Choklad var min grej sist, spännande att se om du också får en tjej ;) 16/3 är vi i v22, det blir sent rul för vi kommer hem från resan då. Det är härligt med fladder och sparkar sen! Min satt och sitter också i framvägg. Så det kan bli sent här med. Gjorde den sist också, kände då lite fladder i v 20. Men det där är ju SÅ olika! Njut av chokladen! :) kram!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela