dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Planeringen, vecka 39 (38+0)

Publicerad 2016-07-10 16:19:38 i Allmänt, Kärlek, Livet som mamma, Lycka, Längtan, Tacksamhet, oro,

Babynest på plats (sist fick vi ett s.k. snuggle nest av någon - ren skit om ni frågar mig, tänker jag icke använda igen. Bara en jäkla plastlåda! Finns säkert de som tycker annorlunda, men vi förstod oss aldrig på det!), vagndelen är på plats sen länge, bebiskläder tvättade, BB-väskan packad...ja, så mycket mer blir det inte. Sätta i bilskyddet i bilen igen. Men det tror jag maken får göra efter nedkomst för att vi ev. köper en ny säng till plutt under veckan och behöver möjligheten att kunna frakta.

Vi planerar att ta ett dygn tillsammans på sjukhuset efter snittet. Jag, maken och lillebror. Vi tror att snittet sker på morgon/förmiddag. Men det verkar inte hundraprocentigt. Mormor och morfar kommer bo med plutt hemma hos oss. Dagen efter snittet åker maken och hämtar lillan samt mor- och farföräldrar för ett första möte med lillebror. Hon kommer då få en present av lillebror. Vet inte om det är rätt eller fel? Men vi ger det ett försök. Hon är inte direkt van vid presenter överhuvudtaget. Så jag tror inte att hon förstått tjusningen med det alls än. Men vi gör vad vi kan med vad vi har och hoppas att det hjälper till att resultera i ett bra första möte.

Sen åker maken med alla hem. Sover med lillan. Och jag och lillebror stannar gissningsvis kvar ett par dygn till. Men de kommer och besöker varje dag. Sen får hon följa med och hämta hem lillebror när det är dags. Då kommer det ytterligare en present till henne från lillebror. Återigen - rätt eller fel? Inte en aning. Men nu gör vi så..

Känns som att jag, och vi, är betyyydligt coolare denna gång. Det blir vad det blir. Och vi gör vad vi kan med vad vi har. Det kommer inte att bli perfekt. Det kommer vara skitjobbigt. Men det kommer mest av allt bli fantastiskt!

Kommentarer

Postat av: Cicci

Publicerad 2016-07-10 18:23:50

Låter mycket genomtänkt o bra. Jag personligen älskar tanken av att det nya lilla ger pressent till storesyskonet. Så lätt dom stora hamnar vid sidan. Tycker det låter mycket klokt o fint av er! Stort lycka till! Kram

Svar: Tack! Det känns bra att någon tänker som vi! :) Ska jobba hårt för att alla som sen kommer och hälsar på lillebror först hälsar på Nellie, så att hon inge hamnar vid sidan.. Tack snälla du, kram
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-07-10 20:18:59

Ja du vem vet vad som är rätt och fel. Man får följa sin instinkt helt enkelt :) vi gav aldrig nån present från den ena till den andra och det gick bra, haha. Tänkte tanken men det blev aldrig av och E var ju så liten då så hon hade inte fattat nåt ändå, haha. Men present är ju aldrig fel! Det kommer bli så bra så! Det är "bara" ta allt som det kommer, följa magkänslan och hjärtat. Kanske vill ni åka hem ganska på en gång, kanske vill ni stanna länge...allt löser sig men det är bra med en grundplan! Alla sa till mig "stanna på BB så länge du kan och passa på och vila" men jag ville bara heeeeem så det blev en natt för maken och två för mig :)

Svar: Ja det är ju det med N också, hon är så liten så hon inte förstår - tror jag. Vem vet? Men E var ju ännu mindre.. Ja, jag vet inte? Magkänsla och instinkt som du säger, man gör så gott man kan!

Vi får se hur det blir med hur länge vi stannar? Sist kunde jag ju inte gå på många dagar, och hade kateter, blir det så igen så känns det bäst att stanna kvar så jag slipper vara en handikappad och sur mamma hemma.. Men vi får se? Det kanske hår jättebra och att jag bara vill hem..precis som du?!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela