dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 39 (38+3)

Publicerad 2016-07-13 22:15:14 i Allmänt,

Varit hos barnmorskan på ett sista besök. Lillan och maken var med för att lyssna på, och spela in, hjärtljudet på lillebror. Hon var skeptisk till en början (hon har blivit sjukligt mammig - aldrig varit tidigare, hon fattar nog att något är på gång) och satt på mig medan barnmorskan lyssnade och kollade.

Han är fixerad, klar, redo! Jag har typ diarré på kvällarna, blandat med illamående och förvärkar. Foglossningen är brutal och jag vill bara att han ska komma ut! Tack gode Gud för att vi har en sluttid!

83 kg. Ställde mig självmant på vågen. Förra graviditeten myglade jag för att slippa. Jag vet - fånigt. Men jag tyckte det var skitjobbigt! Nu vet jag vad jag har att brottas med ;)

Sex dagar kvar...

Kommentarer

Postat av: Oj

Publicerad 2016-07-14 10:52:38

Åh, nu är det inte mycket kvar! Heja, heja!

Svar: Nej verkligen, sååå skönt!
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-14 11:02:37

För egen del skulle det ha varit planerat kejsarsnitt idag på SÖS men nu blev det visst inte så. I fredags så ville lillasyster annat! Vattnet gick och jag ringde in till SÖS som sa åt oss att komma in genast. Väl där visar det sig att lillasyster ligger rätt men fortfarande är ruckbar, hjärtljuden läser man av och ser att de är något högre och när man undersöker mig är jag öppen upp mot 5 cm. Vi blir inskrivna och jag får höra att jag ska ställa in mig på att det kommer bli snitt inom några timmar, man ska rådgöra med läkaren bara. Men nästan i samma veva som en sköterska säger detta så kommer barnmorskan in i rummet tillsammans med flera andra sköterskor och säger att nej, snitt blir det nu inom en kvart. Läkaren tyckte att snittet måste göras genast också mot bakgrund av att jag tidigare haft en väldigt väldigt snabb vaginal förlossning (med vår första dotter). Så vi rullas in på operation omedelbart bums och möter helt underbara människor som tar hand om oss på så fint sätt, de var superproffsiga och medkännande! Själva operationen tog mindre än en timme och efteråt fick vi återvända till vårt rum på förlossningen en liten stund och sen fördes vi över till avdelning 73 (specialvdelning för bland annat snittade, BB-avdelning).
Vill också säga att all personal vi möter under våra dagar på BB var helt underbara och fantastiska, så bara positiva erfarenheter från kejsarsnittsoperartionen och bemötandet på BB.
Tänkte att det kanske kunde vara roligt för dig att höra lite om det, för visst ska ni också till SÖS?

Svar: Tack snälla för att du delar med dig! Skönt att du haft en sån bra upplevelse på SöS, stämmer - vi ska också dit. Det blev ju snitt där sist också. Fast akut den gången. Och jag håller med dig, mottagandet var fint. Skönt att det fortfarande är så, trots allt negativt man läser om förlossningen nu för tiden. Hoppas du och din lilla mår bra! Stort grattis!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-07-14 11:57:20

Men Gud! Sex dagar! Så så så nära nu!

Svar: Jaaaaa!! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela